۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
کارخانه سیمان تهران اخطار جدی گرفت

رئیس کل دادگستری استان تهران از تعیین ضرب‌الاجل یک ماهه برای تامین زیرساخت‌های لازم به منظور رعایت ضوابط زیست‌محیطی در کارخانه سیمان تهران خبر داد.

ایرنا: علی القاصی‌مهر اظهار داشت: با توجه به وصول گزارش‌های متعددی از دستگاه‌های مسئول و به‌طور خاص محیط زیست در مورد آسیب‌ها، خطرات و پیامدهای زیست‌محیطی منفی در مورد فعالیت کارخانه سیمان تهران و با توجه به نقش این موضوع در تشدید آلودگی هوا، به دادستان شهرستان ری ماموریت داده شد تا از منظر حقوق عامه بررسی‌های لازم را به‌عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده از سوی دادستانی شهرستان ری با دریافت گزارش از دستگاه‌های متولی حاکی از نقش قابل توجه این کارخانه در آلودگی هوای محدوده شهرستان ری است و بر همین اساس با توجه به اینکه سلامت عمومی جامعه یکی از مصادیق مهم و قابل توجه حقوق عامه محسوب می‌شود؛ بنابراین دستگاه قضایی از منظر حقوق عامه نسبت به این موضوع ورود کرد و مقرر شد تا مسئولان این کارخانه در مدت زمان یک ماه نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از بروز آسیب‌های زیست‌محیطی اقدام کنند.

القاصی مهر اضافه کرد: همچنین تاکید شد تا اگر در مدت زمان مقرر اقدام مقتضی برای اصلاح روند فعالیت این کارخانه انجام نشد، با توجه به اهمیت مقوله سلامت عمومی جامعه، تا زمان تامین زیرساخت‌های لازم از ادامه فعالیت آن جلوگیری شود.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران گفت: غباری که مردم از آن گلایه دارند مربوط به ترددها و تخلیه نخاله‌های ساختمانی است. تأثیر صنعت سیمان در افزایش بیماری تنفسی و سرطان را تکذیب می‌کنم.

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه مازوت سوزی در کارخانه های تهران و اطراف آن مدیرعامل کارخانه سیمان تهران با بیان اینکه فعالیت کارخانه سیمان تهران در حد استاندارد آلایندگی دارد اما در حدی نیست که زندگی افراد را به مخاطره بیندازد که به دنبال تعطیلی آن باشیم اظهار داشت: هر فعالیتی تأثیرات مخربی بر محیط‌زیست دارد و نمی‌توان بر اساس این مضرات فعالیت این کارخانه را تعطیل کرد.

وی تصریح کرد: غباری که مردم از آن گلایه دارند مربوط به ترددها و تخلیه نخاله‌های ساختمانی است. تأثیر صنعت سیمان در افزایش بیماری تنفسی و سرطان را تکذیب می‌کنم.

همچنین مدیر عامل کارخانه سیمان تهران گفت: ظرفیت این معادن بسیار زیاد است و رشته‌کوه بی‌بی شهربانو ذخیره چند صدساله سیمان است اما شرکت سیمان تهران برنامه طولانی‌مدت برای برداشت از این معادن را ندارد و برداشت از این منطقه محدود شده است.

هم اکنون مردم برخی روستاها از جمله امین آباد، اسلام آباد سیمان تهران، غنی آباد، نسوز و هفت دستگاه، تقی آباد و اسلام آباد نظامی بیش از سایر نقاط شهرستان آلودگی‌های ناشی از فعالیت این کارخانه و معادن آن را احساس و با مشکلات و بیماری‌های ناشی از آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

براساس گزارشات رسیده مردم این روستاها از انتشار شبانه غبار سیمان، لرزه‌های ناشی از انفجارهای متعدد، تردد خودروهای حامل سیمان و سنگ از گذرگاه‌ها، انتشار غبار ناشی از برداشت کوه، ازدیاد بیماری‌های پوستی و تنفسی، آلودگی شدید هوا و ... شکایت دارند اما راه کسب رضایت مردم استفاده از تجهیزات به روز و مدرن با کمترین آلایندگی است تا سلامت خود و فرزندانشان که از روی اجبار در این مناطق کم برخوردار سکنی گزیده‌اند، تأمین شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها