۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
حداقل دستمزد در کشورهای آمریکای لاتین چند دلار است؟

آمار حداقل دستمزد دلاری در کشورهای آمریکای لاتین که توسط Bloomberg linea گردآوری شده است، از اعداد جالب توجهی خبر می‌دهد.

فردای اقتصاد: برای بسیاری از کارگران در آمریکای لاتین، سال جدید تغییر حداقل دستمزد قانونی را به همراه داشت. در مکزیک این عدد علی‌رغم افزایش ۲۰ درصدی از ژانویه ۲۰۲۲، تقریباً نیمی از حداقل دستمزد در کاستاریکا را تشکیل می‌دهد. در دسامبر ۲۰۲۲، دولت آندرس مانوئل لوپز اوبرادور اعلام کرد که حداقل دستمزد از ۱۷۲.۸۷ به ۲۰۷.۴۴ پزو مکزیک در روز، معادل حدود ۳۲۵ دلار آمریکا در ماه، افزایش خواهد یافت. دولت برزیل نیز از این روش پیروی کرد و حداقل دستمزد را ۹ درصد به ۱۳۲۰ رئال، معادل حدود ۲۵۰ دلار افزایش داد. علی‌رغم این افزایش، حداقل درآمد قانونی یک کارگر برزیلی همچنان یکی از پایین‌ترین درآمدها در منطقه است.

از میان کشورهایی که در نمودار Statista تجزیه و تحلیل شده است، کاستاریکا دارای بالاترین حداقل دستمزد است که در مجموع عددی حدود ۶۰۳ دلار آمریکا در ماه در ژانویه ۲۰۲۳ برآورد می‌شود. دیگر کشورهای آمریکای لاتین که سطح نسبتاً بالایی از درآمد را برای کارگران تضمین می‌کنند عبارتند از اروگوئه که حداقل دستمزد آن به ۲۱۱۰۰ پزو اروگوئه (حدود ۵۴۰ دلار در ماه) می‌رسد و شیلی که در آن عدد ۴۱۰هزار پزو شیلی (حدود ۴۷۵ دلار در ماه) به تصویب رسیده است. کف دستمزد کلمبیا ۱۶۰هزار پزو کلمبیایی معادل ۲۴۲ دلار است، در حالی که در آرژانتین، تبدیل حداقل دستمزد ۶۵هزار و ۵۰۰ پزو آرژانتین به ارز ایالات متحده تنها عدد ۱۸۹ دلار را به ثبت می‌رساند.

این تخمین‌ها بر اساس ارزش های اسمی است، به این معنی که برای قدرت خرید یا هزینه زندگی در هر اقتصاد تعدیل نمی شوند و بنابراین مقایسه ممکن است در برخی موارد ناعادلانه به نظر برسد. با این حال، ونزوئلا در منطقه به دلیل تفاوت شدید خود با بقیه برجسته است، زیرا حداقل دستمزد آن ۱۳۰ بولیوار فوئرتس معادل حدود هشت دلار است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار