۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
ویژگی‌های عجیب موشک‌های ایران از زبان یک مقام اوکراینی

یک مقام اوکراینی با ادعای این‌که روسیه همچنان به دنبال دریافت موشک و پهپادهای ایران است، گفت: ما توان مقابله با موشک‌های بالستیک ایران را نداریم.

ایسنا به نقل از شبکه سی‌ان‌ان: یوری اینات، سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین در یک نطق تلویزیونی مدعی شد که روسیه به دنبال دست یافتن به موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران است.

وی در ادعاهای خود گفت: روسیه کماکان هم مایل است که پهپادها و موشک‌های فاتح و ذوالفقار از ایران دریافت کند. این‌ها موشک‌های بالستیک هستند و ما ابزار برای شکست آن‌ها را در اختیار نداریم.

مقامات غربی و به‌ویژه اوکراینی‌ها با هدف سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های‌شان در جریان جنگ با روسیه ادعا می‌کنند که مسکو از ایران پهپاد دریافت کرده و از آنها برای حمله به غیرنظامیان و زیربناهای اوکراین استفاده می‌کند.

حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه ایران اخیراً در پاسخ به این ادعاها گفت: اتهامات بی اساس برخی از کشورها در مورد استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین را قویا رد می‌کنیم و مقامات اوکراین را دعوت می‌کنیم که در یک نشست دو جانبه در سطح متخصصی فنی ایران و اوکراین حضور پیدا کنند و هر سندی را که در این خصوص در اختیار دارند، ارائه کنند. موضع ما همانطور که پیش از این گفته‌ایم عدم تسلیح طرفین در این جنگ است و ما مخالف جنگ هستیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها