۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
دامنه نوسان ربع سکه بورسی ۳۰ درصد شد

شرکت بورس کالای ایران، اطلاعیه‌ای در خصوص اصلاح دامنه نوسان قیمت گواهی سپرده کالایی سکه ربع بهار آزادی منتشر کرد.

فردای اقتصاد: شرکت بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای دامنه نوسان روزانه گواهی سپرده کالایی سکه ربع بهار آزادی را افزایش داد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع فعالان بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا می‌رساند پیرو اطلاعیه شماره ۴۰۱/۳۰۰/۱۲۱۰۰ به تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ و درخواست بانک مرکزی، معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلا ربع بهار آزادی خزانه بانک رفاه کارگران با نام «ربع سکه ۰۳۱۲ رفاه» و نماد «سکه ۰۳۱۲ ن ۰۶» تا اطلاع ثانوی دامنه نوسان مثبت و منفی ۳۰ درصد قیمت پایانی نماد در روز کاری قبل نماد مذکور (طبق مقررات دامنه نوسان قیمت توسط عرضه کننده تعیین می‌شود) است. دامنه نوسان ربع سکه پیش از این و در ۷ روزی که از دور جدید عرضه آن می‌گذرد، مثبت و منفی ۵ درصد بود و با توجه به حراج ۱۰ روزه بانک مرکزی، تنها ۳ روز دیگر در بورس معامله خواهد شد.

افزاش دامنه نوسان ربه سکه بورسی در حالی به ۳۰ درصد افزایش یافته که در روزهای اخیر شاهد معاملاتی در سطوح قیمتی عجیب ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان بودیم که البته تعداد کمی در این قیمت‌ها خریدار بودند. در این میان با توجه به اینکه برای فروش ربه سکه بورسی، بازار ثانویه وجود نداشته و کالا به صورت فیزیکی قابل دریافت است، خرید در این قیمت‌ها بسیار عجیب به نظر می‌رسید. با این حال به نظر می‌رسد سیاست جدید افزایش دامنه نوسان برای رساندن سریع‌ت قیمت‌ها به سطوح تعادلی و کاهش هیجان در این بازار است. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار