۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
سرنوشت خودرو با تصمیم جدید شورای رقابت

سعید مدنی / مدیرعامل اسبق سایپا

فردای اقتصاد: تصمیم اخیر شورای رقابت برای صنعت خودرو درحالی اعلام شد که واکنش‌ها به آن، هنوز ادامه دارد. برخی کارشناسان آن را پایانی بر عرضه خودرو در بورس کالا می‌دانند و این اقدام را نوعی بازگشت به عقب برآورد می‌کنند.

در ماده ۲ دستورالعمل این شورا که با هدف انحصارزدایی ایجاد شده، بازار تمامی خودروهای سواری شامل خودروهای تولیدی، مونتاژ و وارداتی، انحصاری تشخیص داده شده است. این درحالی است که پیشتر خودروهای پرتیراژ زیر چتر تصمیم‌های شورای رقابت قرار می‌گرفتند.

اکنون به نظر می‌رسد اقدام اخیر شورای رقابت و گسترش دامنه هدف‌گذاری، همچنین اعمال قیمت‌گذاری، واردات خودرو را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

با انتشار دستورالعمل شورای رقابت، سهام گروه خودرویی، با فشار عرضه سنگینی مواجه شد و برخی از نمادها به صف فروش رسیده‌اند.

این دستورالعمل چگونه صنعت خودرو را متأثر می‌کند؟ چقدر احتمال عملیاتی بودن آن وجود دارد؟ آیا امید بر انحصارزدایی از این صنعت با این دستورالعمل، امیدی واهی است؟

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در گفت‌وگویی با «فردای اقتصاد» ابعاد این دستورالعمل را واکاوی کرده و نتایج احتمالی آن را پیش‌بینی می‌کند.

این گفت‌وگو را می‌شنوید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رضا ابوترابی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    واقعا متاسفم از این دوگانگی تصمیم گیری ها

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار