۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
پایان روزهای سخت بورس نزدیک است؟

امیربهادر امیرحسینی، کارشناس بازار سرمایه در برنامه زنگ پایان دوشنبه به بررسی وضعیت بورس تهران با چاشنی خودرویی‌ها پرداخت.

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان دوشنبه همراه با امیربهادر امیرحسینی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی وضعیت بورس تهران با چاشنی خودرویی‌ها پرداختیم. امیرحسینی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به روند امروز بورس تهران و بهبود معاملات در برخی صنایع عنوان کرد که به نظر می‌رسد گروه‌های دیگر با توجه به پتانسیل‌ها و محرک‌هایی که دارند، مسیر خود را از خودرویی‌ها جدا کرده‌اند و از این پس شرایط بهتری را دنبال خواهند کرد اما در این میان نباید فراموش کرد که شرایط ایجاد شده برای صنعت خودرو، می‌تواند در ادامه برای دیگر صنایع و گروه‌ها نیز اتفاق بیفتد و فعالان حاضر در این صنایع باید بسیار مراقب این تهدیدات باشند و به مطالبه‌گری برای حقوق خود کوتاهی نکنند.

او در ادامه عنوان کرد: معاملات بورس امروز نشان داد که بازار سرمایه می‌تواند به زودی از این چالش عبور کند. او افزود که بحران‌های این چنینی همواره در بازار سهام وجود داشته و خواهد داشت اما در نهایت نمی‌تواند مانعی بر سر راه روند صعودی بازار باشد. امیرحسینی در رابطه با محرک‌های صعودی بورس تهران اعتقاد داشت که نرخ ارز، قیمت مناسب کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و همچنین انتظار برای بهبود گزارش شرکت‌ها در ماه‌های پیش رو می‌تواند به مسیر صعودی بازار سهام منجر شود و چالش‌هایی همچون بودجه ۱۴۰۲، نرخ دلار نیما ۲۸۵۰۰ تومانی و... که در این مسیر هستند، پایدار نخواهند بود و مشکلی برای مسیر صعودی پیش رو ایجاد نخواهند کرد.

امیرحسینی در رابطه با صنایع مناسب برای سرمایه‌گذاری اعتقاد داشت که باید به سمت گروه‌ها و نمادهایی برویم که نسبت قیمت به سود (P/E) پایینی دارند و از مشکلاتی همچون قیمتگذاری دستوری و سیاستگذاری‌های نادرست در اما هستند. او در این رابطه به صنایعی همچون سیمان، کاشی و سرامیک، نمادهای شیمیایی کوچک، پالایشی‌ها، بانکی‌ها و... اشاره کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار