۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
رکورد سردترین نقطه ایران به این مرکز استان رسید

طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با دمای ۱۰- و ۹- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

رکنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان‌ها طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۳ بهمن) در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، مرکز، شمال شرق و شمال استان‌های بوشهر و فارس بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف گاهی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: شدت بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس، غرب و جنوب اصفهان، لرستان و شمال و شرق خوزستان خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: دوشنبه (۲۴ بهمن) در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال استان‌های بوشهر و فارس بارش ادامه می‌یابد و در برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش طی روز دوشنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و شمال فارس خواهد بود. 

وی افزود: سه‌شنبه (۲۵ بهمن) سامانه بارشی در غرب، مرکز، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت و در شمال شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد. 

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۲۶ بهمن) ضمن تشدید بارش در دامنه‌های زاگرس و شمال شرق در دامنه‌های البرز، غرب و شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده برف و باران رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: پنجشنبه (۲۷ بهمن) بارش پراکنده در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از فارس و بوشهر ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: از امروز تا چهارشنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل، خوزستان، ایلام، جنوب و شرق اصفهان، فارس، یزد، کرمان و بوشهر وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش دید افقی رخ خواهد داد. 

ضیاییان افزود: تا سه‌شنبه نواحی شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم و روز سه‌شنبه و چهارشنبه نیز دریای خزر مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ بهمن ) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز  سه‌شنبه ( ۲۵ بهمن ) قسمتی ابری و گاهی وزش باد به‌تدریج افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۲۳ و ۲۴ بهمن)  بندرعباس با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با دمای ۱۰-  و ۹- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها