۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
رئیسی و شی امروز با هم دیدار می‌کنند

رئیس‌جمهور و وزرا دیروز عازم چین شدند. او امروز با شی جینگ پینگ دیدار خواهد کرد. اجرایی کردن توافق جامع ایران و چین از اهداف این سفر است.

بورس تهران روز دوشنبه را متعادل و مثبت دنبال کرد و شاهد رشد جزیی در نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم. شاخص کل با رشد ۲۲۹۹ واحدی (معادل ۰.۱۵ درصد) عدد یک میلیون و ۵۴۸ هزار واحدی را ثبت کرد و پایینتر از میانه کانال ۱.۵ میلیون واحدی باقی ماند. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۴ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته همچنان در کانال رکودی ۳ هزار میلیارد تومانی قرار داشت و در نهایت عدد ۳۷۶۳ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، فلزات اساسی و شیمیایی و در بین نمادها پالایش، اردستان و دی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در روز گذشته، شاهد ادامه خروج پول اشخاص حقیقی از بازار سهام بودیم و حدود ۲۳۷ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ذوب و غدانه بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای کگل و آریا داشتند.

انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا از صعود ایران به جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری جهان در سال ۲۰۲۲ و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو خبر داد.

ایران‌خودرو اعلام کرد، در راستای توسعه محصولات و عرضه محصولات جدید و به روز، خودروی پژو ۲۰۶ از مدار تولید خارج خواهد شد.

با اعلام خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ این خودرو شاهد افزایش قیمت شده است. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک به۹۰۰ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو به ۴۸۳ میلیون تومان رسیده است.

سخنگوی شورای نگهبان: لایحه دو فوریتی در مورد الحاق کشور به سازمان همکاری شانگهای مغایرتی با قانون اساسی نداشت و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان نسبت به مصوبه مولدسازی اموال مازاد دولت، گفت: این مصوبه سران قوا است که به تایید رهبری رسیده و از جهت قانون اساسی مبنای قانونی دارد و فرایند قانونی را طی کرده است.

ایران خودرو در عرضه امروز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۳ هزار دستگاه افزایش عرضه داد تا در مجموع فردا ۵ هزار دستگاه تارا دستی روی تابلوی معاملات رود.

مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران در ابلاغیه‌ای اعلام کرد از تاریخ ۱ /۱۲/ ۱۴۰۱ گوشی تلفن همراه با نشان تجاری اپل مدل ۱۴ و کلیه مدل‌های بعد از آن جزء لیست کالاهای مجاز همراه مسافر و پستی ورودی به کشور نمی‌باشد.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی: بسیاری از کارخانجات تولید کننده به بهانه افزایش قیمت فولاد، رنگ و ... حدود ۶۰ درصد قیمت کالای تولیدی خود را افزایش داده‌اند، این افزایش قیمت مورد تایید وزارت صمت نیست.

سخنگوی شورای نگهبان: ما در شورای نگهبان تاکنون هیچ مصوبه‌ای درخصوص طرح صیانت از فضای مجازی دریافت نکردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه: از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای تحقق منافع جمهوری اسلامی ایران برای رفع تحریم‌ها استفاده می‌کنیم. اگر دولت عراق مایل باشد که در این زمینه نقشی ایفا کند به اهتمام این کشور دوست و برادر توجه می‌کنیم و از ظرفیت‌های عراق در مذاکرات استفاده خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور و وزرا دیروز عازم چین شدند. «رئیسی» پیش از عزیمت به چین گفت: اجرایی کردن توافق جامع ایران و چین از اهداف این سفر است. به دنبال ارتقای سطح روابط دو کشور هستیم. «رئیسی» سه‌شنبه به وقت محلی در کنگره ملی چین مورد استقبال رسمی شی‌جین‌پینگ همتای چینی خود قرار خواهد گرفت و پس از مذاکرات مشترک و ملاقات خصوصی، اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و چین در حضور روسای جمهور به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

@Feghtesad

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار