۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
جهش قیمت خودرو در یک شبانه‌روز + قیمت روز خودروهای داخلی و چینی ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

شاخص کل خودرو امروز ۱.۴۱ درصد افزایش ارتفاع داد و قیمت اغلب خودروهای با رشد معناداری همراه شدند.

فردای اقتصاد: در روزی که شاهد سقف‌شکنی دلار در بازار آزاد بودیم، قیمت خودروها نیز با سرعت به حرکت در مسیر صعودی ادامه داد. امروز شاخص قیمت خودروهای داخلی افزایش ۱.۵۶ درصدی داشت و خودروهای چینی نیز حدود ۱.۲۶ درصد گران‌تر شدند  تا شاخص کل خودرو با رشد ۱.۴۱ درصدی همراه شود. به این ترتیب قیمت خودروها برای پنجمین روز متوالی به صعود ادامه داد. در این مدت شاخص کل خودرو ۵.۱ درصد رشد داشته است.

در جدول این گزارش خودروهای با بیشترین تغییر قیمت به لحاظ مقداری را به همراه قیمت روز این خودروها مشاهده می‌کنید. به نظر می‌رسد رشد نرخ ارز و ناامیدی از بهبود ساختار تولید و واردات خودرو موجب شده تا قیمت بسیاری از این خودروها به ارقام بی‌سابقه‌ای برسد. برای مثال، دیگنیتی مدل ۱۴۰۰ رکورد شکسته و به بیش از ۱۸۷۶ میلیون تومان رسیده است. جک J۴ مدل ۱۴۰۰ نیز به بیش از ۷۴۴ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت خودرو یاد شده در مقایسه با روز قبلی ۱۴میلیون تومان گران شده است.

همچنین قیمت کی ام سی T۸ با ۳۳ میلیون افزایش در محدوده ۱۷۲۰ میلیون تومان قیمت خورد. خودرو چری آریزو امروز  ۱۰ میلیون تومان گران شد و به ۱۱۱۰ میلیون تومان رسید. اما چری تیگو ۷ تغییر قیمتی نداشت و همانند روز سه‌شنبه یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان دادوستد شد. هایما S۷ با افزایش ۲۳ میلیون تومانی قیمت، ۱۴۰۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

در میان خودروهای داخلی، قیمت شاهین با صعود ۰.۸۸ درصدی به ۵۷۰ میلیون تومان رسید. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز ۴۹۷ میلیون تومان شده است که نشان از رشد ۹ میلیون تومانی آن در یک روز دارد. قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما مدل ۱۴۰۱ هم ۱۳ میلیون تومان رشد داشته است و این خودرو ۶۷۹ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت پژو پارس سال هم امروز ۹ میلیون تومان افزایش یافت و به ۴۹۲ میلیون تومان رسید. قیمت سمند اما امروز تغییر قیمتی نداشت. رانا پلاس نیز با افزایش ۸ میلیون تومانی، ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خورد. تیبا ۲، امروز ۱.۸۷ درصد رشد قیمت داشت و به ۳۲۷ میلیون تومان رسید. کوییک دنده‌ای نیز ۶ میلیون گران‌تر شد و ۳۴۴ میلیون تومان قیمت خورد. ساینا دستی EX اما تغییر قیمتی نداشت و در قیمت ۳۲۵ میلیون تومان معامله شد.

قیمت پراید ۱۳۱ هم با رشد ۱.۷۲ درصدی در سطح ۲۹۵ میلیون تومان قرار گرفت و پراد وانت با یک میلیون افزایش قیمت، ۲۶۹ میلیون تومان دادوستد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار