۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
آخرین وضعیت کوهرنگ اعلام شد/ ارتفاع برف به چقدر رسید؟

فرماندار کوهرنگ گفت: با توجه به انسداد راه ارتباطی ۱۱۰ روستا برای ۲۰ هزار نفر جمعیت اهالی این روستاها نیاز به اقلام زیستی از جمله آرد و مواد غذایی و وسایل گرمایشی است.

ایرنا: فرماندار کوهرنگ گفت: با توجه به انسداد راه ارتباطی ۱۱۰ روستا برای ۲۰ هزار نفر جمعیت اهالی این روستاها نیاز به اقلام زیستی از جمله آرد و مواد غذایی و وسایل گرمایشی است.

 شهباز اکبری شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان افزود: بارش سنگین برف راه ارتباطی ۲۳۵ روستا را در شهرستان مسدود کرد که تاکنون راه ارتباطی تعدادی از این روستا بازگشایی شده اما همچنان راه ارتباطی ۱۱۰ روستا مسدود است.

وی ادامه داد: ارتفاع برف در شهر چلگرد ۲ و نیم متر و در برخی نقاط مرتفع و بلند به چهار متر می‌رسد به طوری‌که ارتفاع برف در برخی نقاط هم سطح با پشت‌بام واحدهای مسکونی است.

فرماندار کوهرنگ از رهاسازی ۳۰۰ خودرو و اسکان اضطراری ۵۰ خانوار در این شهرستان خبر داد و گفت: بارش برف منجر به تخریب برخی واحدهای مسکونی با بافت فرسوده شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر قطعی برق در ۴۰ نقطه، قطعی آب در ۳۵ منطقه و قطعی مخابرات در ۲ بخش رخ داد که این مشکلات در حال حاضر مرتفع شده است.

وی با اشاره به خطر وقوع سیلاب در شهرستان با اشاره به بارش شدید باران اظهار داشت: بارش شدید باران باعث آبگرفتگی در برخی نقاط شهری و روستایی شهرستان شده است.

اکبری نیاز به دستگاه‌ها و تجهیزات زمستان را از مهمترین نیازمندی های این شهرستان برشمرد و افزود: دستگاه‌های موجود بسیار فرسوده است و نیاز به بروزرسانی تجهیزات داریم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به آرد و لباس گرم زمستانی از دیگر نیازمندی های شهرستان است.

فرماندار شهرکرد گفت: در بخش لاران ارتفاع برف در برخی مناطق به ۱۱۰ سانتی‌متر رسیده است و همین موضوع منجر به انسداد راه ۶ روستا با مرکز شهرستان شده است.

عبدالعلی ارژنگ نیز در این نشست اظهار داشت: محور فرعی ارجنک به مرغملک هم مسدود است که در اسرع وقت بازگشایی می شود.
وی تصریح کرد: بارش باران سبب آبگرفتگی در برخی نقاط شهری و تخریب سازه‌های ناایمن شده است.

ارژنگ کمبود امکانات و تجهیزات برف‌روبی را از مهمترین چالش های این شهرستان عنوان کرد و گفت: امید است این چالش یک بار برای همیشه برطرف شود تا در مواقع بحرانی با مشکل و تنگنا مواجه نباشیم.
 

فرماندار کوهرنگ

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها