۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
رکورد ۱۰‌ساله سرما در این شهر جابه‌جا شد

اراک با دمای منفی ۱۶ درجه در شبانه‌روز گذشته یکی از سردترین مراکز استان‌های کشور بود؛ همچنین شهر بویین میان‌دشت اصفهان با دمای منفی ۲۱ درجه سردترین شهر کشور بود.

فارس: صبح امروز سردترین صبح شهر اراک در ۱۰ سال اخیر بود؛ اراک و شهرکرد با دمای منفی ۱۶ درجه در شبانه‌روز گذشته منتهی به ساعت ۶:۳۰ صبح امروز سردترین مراکز استان‌های کشور بودند.

همچنین شهر بویین میان‌دشت اصفهان با دمای منفی ۲۱ درجه سردترین شهر کشور بود؛ امان‌آباد اراک هم منفی ۲۰، فرمهین منفی ۱۸ و کمیجان منفی ۱۱ درجه بود.

صبح امروز گذشته نیز ایستگاه خودکار امان آباد در شهرستان اراک با ثبت کمینه دمای منفی ۲۲.۴ سردترین نقطه استان مرکزی و از سردترین مناطق کشور بود.

دمای هوا از امروز روند صعودی گرفته و بصورت پلکانی روزانه یک الی دو درجه گرم‌تر خواهد شد؛ بررسی‌های صورت گرفته حاکی از پایداری هوا تا ۴۸ ساعت آتی در نقاط مختلف استان مرکزی است

محمدرضا سمیعی نیز در اراک اظهار کرد: میزان مصرف گاز طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ میلیون و ۶۳۵ هزار مترمکعب بوده که از این میزان ۱۴ میلیون و ۷۱۲ هزار مترمکعب مربوط به بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بوده است.

وی تصریح کرد: مصرف گاز طبیعی به دلیل کاهش دمای هوا طی ۲۴ ساعت اخیر حدود یک میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی نیز در گفت‌وگویی اظهار کرده است: در حال حاضر دبی ورودی به سد کمال صالح شازند یک متر مکعب در ثانیه است که در مقایسه با قبل از شروع بارش های اخیر رشد بیش از ۳۰ درصدی داشته است.

اکبری گفت: در حالی حجم آب ذخیره شده در دریاچه این سد به ۳۱ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در سال گذشته حدود ۴۴ میلیون متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه دبی ورودی به سد الغدیر ساوه نیز ۱.۲ متر مکعب در ثانیه گزارش شده است، افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه ۵۰ میلیون متر مکعب بوده که این رقم در سال قبل ۱۱۱ میلیون متر مکعب ثبت شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها