۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
گوشی‌های دزدی چگونه آب می‌شود؟

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۴۰ نفر از سارقان در طرح تشدید مبارزه با سرقت در پایتخت خبر داد و گفت: ۵۱ باند سرقت شناسایی و منهدم شدند.

تسنیم: سردار عباسعلی محمدیان؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیش از ظهر امروز در حاشیه طرح "رعد" پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی و عمده اقدامات پلیس پیشگیری از سرقت است؛ البته کشف اموال مسروقه هم در امر پیشگیری از سرقت تاثیرگذار است.

وی افزود: همانطور که سردار رادان فرمانده کل انتظامی گفته بود طرح تشدید مبارزه با سارقان در کشور اجرا شده است و در تهران هم نتایج خوبی داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: در این مرحله از طرح کاشف که در امتداد همان طرح تشدید مبارزه با سارقان است، ۵۱ باند سرقت شناسایی و منهدم شده‌اند.

محمدیان با بیان اینکه ۲۴۰ نفر از سارقین پایتخت دستگیر شده‌اند، گفت: ۸۰ درصد این افراد یعنی ۱۸۴ نفر دارای سابقه سرقت هستند.

وی با اشاره به عاقبت گوشی‌های مسروقه و آنچه که در انتظارشان هست، گفت: بخش زیادی از تلفن‌های همراه سرقتی از کشور خارج می‌شوند و بخش دیگری از آنها توسط مالخران اوراق می‌شوند.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: طلاهای مسروقه ذوب می‌شوند و نتیجه تمامی این اقدامات به مالخران و فعالیت آنها گره خورده است.

محمدیان خطاب به مالخران و افرادی که کالاهای مشکوک سرقتی را خرید و فروش می‌کنند، گفت: مالخران و آن دسته از کاسبانی که اقدام به خرید و فروش کالاهای مشکوک می‌کنند بدانند که اقدامات پیچیده پلیسی علیه آنها شروع شده است و در روزهای آینده به سراغ آنها می‌رویم.

وی ادامه داد: چرخه سرقت قطع نمی‌شود مگر اینکه مالخران شناسایی و دستگیر شوند چرا که این مالخران هستند که به سرقت دامن می‌زنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با آرزوی اینکه امیدواریم روز بدون سرقت را در پایتخت ثبت کنیم، گفت: در قانون برای اسنادی که دارای سابقه هستند پیش‌بینی شده است تا قرار اولیه سنگینی صادر شود و احکامشان نسبت به دیگر متهمان سنگین‌تر باشد.

محمدیان در پایان با اشاره به سامانه "نما" گفت: همانطور که می‌دانید پلیس آگاهی اقدام به راه‌اندازی سامانه "نما" کرده است تا مالباختگان بتوانند در کمترین زمان اموال سرقتی خود را شناسایی کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha