۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
همکاری‌ خودرویی ایران و روسیه
شروع به کار نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از امروز دوشنبه (۳۱ مرداد)

دور تازه همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در زمینه خودرو در حاشیه نمایشگاه اتومبیلیتی کلید خورد.

فردای اقتصاد: وزیر صمت از استقبال مسئولان روسی از خودرو و قطعات ایرانی خبر داد و گفت: از چند ماه پیش مذاکراتی برای صادرات خودرو و قطعه به روسیه آغاز شده است و باید روال کار طی شود. رئیس سازمان توسعه تجارت نیز می‌گوید که شرایط برای گسترش همکاری میان ایران و روسیه چه در زمینه تولید خودرو و چه در تامین قطعات فراهم شده است.

سیدرضا فاطمی‌امین امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: مسئولان وزارت صنعت روسیه که از نمایشگاه بازدید کردند، از کالاهای ایرانی استقبال و اعلام کردند که قطعات تولیدی ایرانی به درد صنعت این کشور می‌خورد.

وی ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه به شناخت صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران کمک کند و منجر به رشد تعاملات و تبادل در این حوزه بین دو کشور شود. فاطمی‌امین در مورد صادرات خودرو و قطعه به روسیه، اضافه کرد: از چند ماه پیش مذاکراتی برای صادرات خودرو و قطعه به روسیه آغاز شده است و باید روال کار طی شود. وی گفت: طرف‌های روسی تمایل به همکاری دارند و در روز آخر نمایشگاه تفاهم‌نامه‌هایی امضا خواهد شد.

علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه گفت: حوزه خودرو، قطعات خودرو و زنجیره ارزش مرتبط با خودرو از محورهای مهمی است که زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی و افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور را گسترش می‌شود.

پیمان‌پاک اضافه کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، نشست‌های مختلفی میان مجموعه‌های متناظر خودروساز با شرکت‌های منتاظر قطعه‌ساز انجام شده و در جریان این نمایشگاه نیز چندین نشست تخصصی و B۲B  میان متخصصان ایرانی و خارجی در حوزه‌های مرتبط با صنعت خودرو برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: مباحث مربوط به مسائل مالی و ساختارهای حقوقی جهت همکاری‌های صنعتی و فناوری میان دو کشور که در ماه‌های اخیر تعریف و هدف‌گذاری شده و در جریان برگزاری این نمایشگاه قراردادهای آن منعقد می‌شود، هم در نظر گرفته شده است. 

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه به نظر می‌رسد نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، شروع جدی برای همکاری‌های بزرگ میان ایران و روسیه در حوزه تولید خودرو و مهم‌تر از آن حوزه‌های تامین و صادرات قطعات خودرو خواهد شد، گفت: پروژه‌های مشترکی هم میان شرکت‌های ایرانی و روسیه‌ای در حوزه تولید خودرو و قطعات آن تعریف خواهد شد تا زمینه‌های لازم جهت ارتقای صنعت خودرو در هر دو کشور را ایجاد کند. 

نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از امروز دوشنبه ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو (Expo Center) و با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور برگزار می‌شود. در نمایشگاه روسیه دو مدل خودرو ایرانی «تارا» و «شاهین» عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار