۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
پلیس‌های زن یگـان ویژه از لبنان می‌آیند؟

زن پلیس یگان ویژه درباره برخورد برخی مردم در خیابان در ناآرامی‌های اخیر حرفهای شنیدنی دارد. او می‌گوید: برخی مردم معتقدند که ما بی‌خانواده هستیم.

همشهری آنلاین: پلیس زن است آن هم در رسته‌ای که عاشقش بوده و آرزو داشته که واردش شود: «یگان ویژه»؛از خوشی‌ها و سختی‌ها می گوید و از روزهای اغتشاش.

عاشق تفنگ و تیراندازی بود تمرینات و عملیات سیاه‌پوشان نوپوی یگان ویژه را که می‌دید، آرزویش این بود که پلیس شود آن هم در رسته یگان ویژه؛ تا اینکه اطلاعیه استخدام و جذب پلیس منتشر شد.

معدل دیپلم ریاضی‌اش ۱۸.۷۵ بود اصلا صبر نکرد که جواب کنکور بیاید برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی وارد پلیس شد اما خدا با او یار بود چرا که وقتی مدارک را داد به او گفتند اگر در آزمون‌ها قبول شوید رسته استخدامی‌تان یگان ویژه می‌شود.

با چنین علاقه‌ای وارد خدمت شد؛ دوری از خانواده، تمرینات سخت و جان‌فرسا، آموزش‌های تخصصی، عمومی  و رزمی همه را به جان خرید.

جودو، تیراندازی، دفاع شخصی‌، نینجا، دستگیری و بازداشت و ... را فرا گرفت؛ اگرچه قبل از ورود به حیطه پلیس خودش در سه رشته کاراته، تکواندو و دفاع‌شخصی صاحب مقام بود.

شغل پدرش آزاد بود، کلا دو فرزند در خانواده بودند آن هم دو دختر؛ اما آنقدر برای پلیس شدن انگیزه داشت که مادر قبول کرد همه نگرانی‌ها را به جان بخرد و اجازه دهد دخترش به علاقه اش رسیده و وارد رسته پلیس شود.

از سختی‌ها و خوشی‌های پلیس بودن می‌گوید اما در نهایت بحث به اغتشاشات می‌رسد و ناآرامی‌های اخیر، می‌گویم در روزهای گذشته چه بر شما گذشت؟

لبخند می‌زند و می‌گوید: همه مدل عکس‌العمل را شاهد بودیم از فحش و دشنام گرفته تا تقدیر و تشکر، از شنیدن برخی حرف‌ها اگرچه در دل آزرده می‌شدیم اما هیچ نمی‌گفتیم... بعضی‌ها می‌گفتند این‌ها بدون خانواده هستند، این‌ها را از لبنان آورده‌اند و ... .

بعضی‌ها هم به لباس‌هایمان ایراد می‌گرفتند. همانطور که می‌دانید ما دو دست لباس داریم یک دست همان لباس‌های چریکی با پوشش چادر است و دست دیگر لباس رزم‌ که مانتو و شلوار مشکی رنگ است که در آن ضربه‌گیرهایی برای حفاظت از بدن در ماموریت ها، طراحی و تعبیه شده است.

می‌پرسم در برابر همه این حرف و حدیث‌ها چه عکس‌العملی نشان می‌دادید؟

می‌گوید اشتباه نکنید قرار نیست ما عکس‌العمل داشته باشیم، قرار نیست که ما دنبال خصومت شخصی و درگیری و ضرب و شتم باشیم. ما برای چنین روزهایی آماده شده ایم: روزهای سخت، روزهای درگیری، اغتشاش و ناآرامی‌.

حرفش را نیمه‌کاره می‌گذارد و بعد از مکثی کوتاه می‌گوید: مردم فکر می‌کنند ما از یک کُره دیگر آمده‌ایم، اما باور کنید ما هم مردم همین شهر و دیاریم.

ادامه می دهد و می گوید: ما نیامده‌ایم که مردم را بزنیم، ما هم از جنس همین مردم هستیم، ما مقابل شهروندان نمی‌ایستیم، ما در کنار مردم هستیم تا از مردم دفاع کنیم و نگذاریم کسی امنیت مردم به خصوص زنان را خدشه‌دار کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها