۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
استخدام پلیس زن برای اولین بار / ماجرا چیست؟

قنبری از ورود کارآگاهان جدید زن به مجموعه پلیس آگاهی خبر داد و گفت: ١۶ کارآگاه زن وارد مجموعه پلیس آگاهی شدند، این افراد در تمام امور می‌توانند فعالیت کنند اما اولویت اول آنان مربوط به پرونده‌های مربوط به زنان است.

ایسنا: سردار محمد قنبری در نشست خبری که پیش ازظهر امروز در ستاد فراجا برگزار شد، گفت: پلیس آگاهی یک واحد تخصصی پس از وقوع جرم است، اما اقدامات پلیس آگاهی در پیشگیری از جرم نقش اساسی را ایفا می‌کند و هرچقدر که بتوانیم فاصله بین کشف تا وقوع را کاهش دهیم، به همان میزان این اقدامات در پیشگیری از جرم تاثیر دارد.

وی اضافه کرد: اقدامات ما اگر سریع، به موقع، قاطع و ... باشد مجرمان احساس ناامنی بیشتری خواهند داشت.

قنبری با بیان اینکه امروز دغدغه مردم موضوع سرقت است، اظهار کرد: تاکید فرمانده فراجا هم برخورد با سرقت است، موضوعی که نیازمند یک اقدام جهادی و فرادستگاهی است و ما از حدود ١۵ روز پیش اقدامات اطلاعاتی و تخصصی خود را آغاز کردیم و از حدود دو هفته پیش هم طرح تخصصی مبارزه با سارقان را ابتدا با تمرکز بر هفت استان تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز، خوزستان، غرب استان تهران و آذربایجان شرقی آغاز کردیم و در ادامه طرح به شکل سراسری اجرا شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه برخورد با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار جزو اولویت‌های پلیس در طرح مبارزه با سرقت است، گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، اما لازم است این اقدامات همچنان انجام شود.

وی با بیان اینکه بنا داریم در اقدامی جهادی به سرقت حمله کنیم، گفت: اولین اقدام ما کنترل ویژه و سیستمی سارقان سابقه‌دار است، ما این‌ها را شناسایی کرده و تحت اقدامات اطلاعاتی قرار می‌دهیم. برای ما مهم است که اولا نگذاریم جرمی انجام شود و اگر هم انجام شد بدانیم از سوی کدام سارق انجام شده است.

قنبری با اشاره به گستردگی شهرها و معابر گفت: این امکان وجود ندارد که ما در تمام کوچه‌ها و معابر مامور قرار دهیم و البته وظیفه خود را انجام می‌دهیم، اما لازم است که شهروندان هم اقدامات کنترلی و پیشگیرانه را انجام دهند و حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند این است که از اموال خود به درستی استفاده کنند.

وی از ایجاد کمیته‌ای برای ارتقای ایمنی خودروها با مشارکت وزارت صحت و خودروسازان خبر داد و گفت: اقدامات دیگری نیز در دست انجام است که به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قنبری از ورود کارآگاهان جدید زن به مجموعه پلیس آگاهی خبر داد و گفت: ١۶ کارآگاه زن وارد مجموعه پلیس آگاهی شدند، این افراد در تمام امور می‌توانند فعالیت کنند اما اولویت اول آنان مربوط به پرونده‌های مربوط به زنان است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها