۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
راه مدیریت ابرچالش کم‌آبی

سومین کنفرانس دوسالانه اقتصاد آب به همت اتاق ایران و با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و جهادکشاورزی آغاز به کار کرد. در این کنفرانس چرایی بروز بحران آب و راهکار عبور از آن بررسی می‌شود.

فردای اقتصاد: رئیس کنفرانس دوسالانه اقتصاد آب در آیین افتتاحیه این کنفرانس تأکید کرد: گام اول و ضروری‌ترین راه مدیریت ابرچالش کم‌آبی بازتخصیص است.

سومین کنفرانس دوسالانه اقتصاد آب به همت اتاق ایران و با همکاری وزارتخانه‌های نیرو و جهادکشاورزی در حال برگزاری است. عباس کشاورز، معاون پژوهشی مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران و رئیس این کنفرانس با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به موضوع اقتصاد آب، گفت: باید در زمینه اقتصاد آب به چندین سوال پاسخ دهیم؛ از جمله اینکه ارزش اقتصادی آب زیست محیطی در کشور چقدر است؟ اگر به هورالعظیم آب نمی‌دهیم آیا ارزیابی اقتصادی از آن داریم؟ ظرفیت آبی کشور در اقتصاد ملی چه نقشی دارد؟ سهم آب از تولید ناخالص ملی چقدر است؟ وی افزود: بحث اقتصاد آب نیاز به بررسی، رایزنی و مشورت علمی دارد و حتما حتما مثل بقیه ابعاد آب، یک امر فرابخشی است. گام اول عبور از این چالش بازتخصیص آب است.

اخبار مرتبط: 

چقدر کمبود منابع آب زیرزمینی داریم؟

چرایی بروز بحران آب

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    راه حلش ساده هست و آن هم اينه كه هي آب بريزيم در جاهايي كه كم آبي در اونجاها هست و اين كار با كمك آبرساني همه ي مسئولان آبكي كشور و آبريزي مردم هميشه آبدار كشورمون ميسر خواهد شد.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار