۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
پای روسیه به بالگرد سقوط کرده وزیر ورزش باز شد

برای دسترسی به اطلاعات جعبه سیاه هلیکوپتر باید با کشور سازنده بالگرد یعنی روسیه هماهنگی‌های لازم انجام شود و جعبه فقط در حضور نماینده آن شرکت باز شود.

روزنامه اعتماد: پس از سانحه سقوط بالگرد امداد هلال‌احمر محمد امیرخانی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان درباره جعبه سیاه این بالگرد عنوان کرد: «روز جمعه تیمی متشکل از کادر فنی و رییس سازمان امداد و نجات به کرمان سفر کردند. این تیم جعبه سیاه بالگرد حامل وزیر ورزش را باز کردند تا به تهران ارسال شود. تیم فنی دیگری هم روز گذشته از تهران به استان کرمان سفر می‌کند و جزییات حادثه سقوط بررسی خواهد شد. بال‌های ذخیره و لاستیک‌های بالگرد باز می‌شوند و پس از سبک‌سازی، لاشه بالگرد را به آشیانه کرمان و سپس تهران می‌فرستند. جعبه سیاه هم به تهران ارسال می‌شود تا علت سقوط دقیق بررسی و مشخص شود.

اینکه اطلاعات جعبه سیاه چه زمانی منتشر می‌شود، نمی‌توان گفت. باید هماهنگی لازم با کشور روسیه به عنوان سازنده بالگرد صورت گیرد ضمن آنکه ما در بازخوانی جعبه سیاه دخل و تصرفی نداریم. کاپیتان پرواز می‌گوید؛ بالگرد مشکلی نداشته اما لحظه‌ای تعادل خود را از دست می‌دهد و او با وجود آنکه خیلی تلاش کرده آن را کنترل کند، اما موفق نبوده است.

زمان حادثه باد می‌وزید اما به نحوی نبود که برای بالگرد خطرساز باشد. این نوع بالگرد توانایی حمل سه نفر بار را دارد و وزن مسافران نیز نصف این میزان ظرفیت نبوده. بنابراین چیزی وجود نداشته که از این منظر نیز مشکل‌ساز شود. هیچ چیز فعلا مشخص نیست، شاید مشکل از نقص فنی باشد زیرا در چنین حوادثی گاهی یک اتفاق جزیی باعث یک حادثه بزرگ می‌شود.»

رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل پرونده قضایی برای سقوط یک فروند بالگرد در شهرستان بافت خبر داد و گفت: «این پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. هلیکوپتر هلال‌احمر کرمان حامل وزیر ورزش و جوانان و جمعی از همراهان ایشان در سفر به شهرستان بافت حین نشستن در یک ورزشگاه سقوط کرد و این حادثه تعدادی مصدوم (سرنشین و کادر پروازی) و یک کشته برجای گذاشت. دستورات قضایی لازم به مراجع ذی‌ربط صادر و مقامات قضایی نیز در محل بروز حادثه حضور یافته‌اند و بررسی‌های لازم در این رابطه انجام شده است. این پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت مورد بررسی قرار گرفته است و در حال حاضر مسوولان فنی با تشکیل تیم کارشناسی مشغول بررسی علت وقوع حادثه هستند»

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی مژدکانلو IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    اگر این بالگرد19سرنشین داشته خوب علت حتما اضافه باراست

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها