۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
ریزش قیمت دلار، مانع صعود بورس نمی‌شود؟

در برنامه زنگ پایان یکشنبه همراه با میثم ساریان، کارشناس بازار سرمایه، ارزیابی روند فعلی بورس، مولفه‌های تاثیرگذار و چشم انداز آتی آن پرداختیم.

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان یکشنبه همراه با میثم ساریان، کارشناس بازار سرمایه، ارزیابی روند فعلی بورس، مولفه‌های تاثیرگذار و چشم انداز آتی آن پرداختیم. وی در ابتدا نگاهی به وضعیت اقتصاد کلان داشته و معتقد بود که در حال حاضر بخش واقعی اقتصاد به شدت تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار گرفته که موجب بی‌ثباتی در اقتصاد کشور شده است. در کنار این موضوع عدم ارائه رویکرد مشخص از سوی سیاست‌گذار، چشم‌انداز آتی اقتصاد را برای فعالان مبهم و تاریک کرده است.

وی در رابطه با آینده بورس تهران با توجه به شرایط جاری گفت: بازار سرمایه از منظر بنیادی در سطوح ارزنده‌ای قرار دارد و عقب ماندگی این بازار نسبت به بازارهای موازی قابل توجه است. در این روزها آمار معاملات، اقبال سرمایه‌گذاران به بورس را نشان می‌دهد اما با توجه به تجربیات گذشته و ترس سهامداران روند صعودی پرشتابی را شاهد نخواهیم بود. در مجموع به نظر می‌رسد بازار سهام روند صعودی خود را آغاز کرده و در صورتی که ریسک سیستماتیک خاصی به بازار تحمیل نشود این روند بازار سرمایه ادامه‌دار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش‌بینی اصلاح نرخ دلار در بازار آزاد با توجه به گشایش‌های سیاسی به اراقام زیر ۵۰ هزار تومان و واکنش منفی بورس به آن عنوان کرد: نرخ دلار یک معیار قیمت‌گذاری برای هر بازاری است، اما شرایط بورس متفاوت است و حتی با وجود کنترل نرخ ارز به دلیل تفاوت قابل توجه نرخ سامانه مبادلات ارز و طلا با ۲۸۵۰۰ تومان گذشته، همچنان پتانسیل کافی برای بازار سهام وجود دارد. روندهای گذشته بازار نیز این موضوع را تایید می‌کند که در بلندمدت چسبندگی بورس نسبت به متغیرهای بنیادی بیشتر از نرخ دلار است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • م.خداجو IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    درود / جناب طحانی تا زمانیکه با دنیا رابطه نداشته باشیم و بانک‌های ما تحریم باشند اگه شما هم جای سیاستگزار باشید از این بهتر نمی توانید اقتصاد را اداره کنید. ضمن اینکه همین الان هم با معجزه چرخ کشور می چرخد، /باتشکر
  • احمدندیری IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    سلام آقایون برنامه تون اومده فردای اقتصاد مثل قبل کامل نیست
    • فردای اقتصاد IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      سلام وقت بخیر نسخه کامل برنامه‌ها هم داخل سایت بخش ویدیوها موجوده از بالای سایت و یا این لینک می تونید برنامه‌های کامل رو هم ببینید: https://www.fardayeeghtesad.com/service/videos