۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
فقط مولتی میلیاردرها این خودروها را می‌خرند

کاکایی تصریح کرد: حداقل یک تا سه درصد از مردم کشور را مولتی میلیاردها تشکیل می‌دهند و مشخص است که مشکلات اقتصادی مردم برای آنها قابل درک نیست و در این ثبت‌نام‌ها هم یک‌هزارم جمعیت ایران که افراد برخوردار جامعه محسوب می‌شوند شرکت کرده‌اند. اغلب ثبت نامی‌ها هم سرمایه‌دارانی هستند که نمی‌دانند با این منابعی که در اختیار دارند چه بکنند و خواستار هیجانی اینچنینی در زندگی‌شان شده‌اند.

اعتماد: امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در مورد ثبت‌نام‌ها برای طرح خودروهای وارداتی و میزان استقبال از این خودروها گفت: بر اساس آخرین آمارها حدود ۸۰ هزار نفر برای این خودروها ثبت‌نام کرده‌اند و دیدیم که مهلت ثبت‌نام‌ها باز هم از سوی دولت تمدید شد، اما به اعتقاد بنده و برخی از کارشناسان اقتصادی این نوع طرح‌ها برای فروش خودرو از اساس اشتباه است و به دلیل ابهام در معامله (عدم عرضه فیزیکی خودرو در کشور، بلوکه شدن منابع مالی در بانک‌ها و...) این طرح باطل بوده و نوعی قمار محسوب می‌شود و اصل آن حرام است. کاکایی تصریح کرد: حداقل یک تا سه درصد از مردم کشور را مولتی میلیاردها تشکیل می‌دهند و مشخص است که مشکلات اقتصادی مردم برای آنها قابل درک نیست و در این ثبت‌نام‌ها هم یک‌هزارم جمعیت ایران که افراد برخوردار جامعه محسوب می‌شوند شرکت کرده‌اند. اغلب ثبت نامی‌ها هم سرمایه‌دارانی هستند که نمی‌دانند با این منابعی که در اختیار دارند چه بکنند و خواستار هیجانی اینچنینی در زندگی‌شان شده‌اند.

این چه نوع روش فروش است؟

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه گفت: این حرکت دولت برای فروش خودروهایی که هنوز به کشور نیامده اصلا سنجیده نیست؛ در حالی که نوع خودرو در این ثبت‌نام‌ها هنوز مشخص نشده، زمان تحویل آن هم مشخص نیست، مبنای قیمت‌گذاری آن هم مشخص نشده.پس سوال اینجاست که این چه نوع معامله‌ای است؟
کاکایی در ادامه گفت: واقعیت این است که این روش دو مزیت برای دولت دارد؛ اول اینکه منابع مالی مردم را از بازارها جمع می‌کند، موضوع بعدی اینکه به جای آنکه دولت به مردم پاسخگو باشد که چرا در طول سال جاری رقم وعده داده شده ۱۰۰ هزار خودرو را وارد نکرده است باز هم به دنبال تبلیغات برای واردات این خودروها است که تنها تعداد بسیار محدودی وارد شده و مابقی آن هنوز به کشور نیامده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها