۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
ایران با این روش تنگه هرمز را می‌بندد + عکس

پرتابگرهای موشک‌های کروز میتوانند در هر نقطه‌ای از خط ساحلی طویل استان هرمزگان (۲۲۳۷ کیلومتر) استقرار پیدا کنند و این موضوع باعث میشود تا طرف مقابل در شناسایی زودهنگام آن‌ها با چالش مواجه شود.

اعتمادآنلاین به نقل از مشکات: در تصویر زیر منطقه تحت پوشش برخی موشک‌های حاضر در سازمان رزم نیروهای مسلح و تخمینی از زمان مورد نیاز برای رسیدن به هدف (بسته به فاصله) نمایش داده شده است. فرضا یک موشک کروز ساب‌سونیک مانند نصر٬نصیر یا نور ظرف ۳ تا ۶ دقیقه بعد از پرتاب (بسته به موقعیت شلیک) میتواند هدفی در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری را منهدم کند.

بلاشک موشک‌های کروز ضدکشتی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز٬ تهدیدی بالقوه برای شناورها هستند. عرض کم آب‌های منطقه خلیج فارس٬ وجود جزایر متعدد و نزدیکی خطوط کشتیرانی به ساحل٬ توانایی واکنش شناورهای نظامی جهت کشف٬ رهگیری و دفاع در برابر این نوع تهدیدات را به حداقل میرساند. از طرفی پرتابگرهای موشک‌های کروز میتوانند در هر نقطه‌ای از خط ساحلی طویل استان هرمزگان (۲۲۳۷ کیلومتر) استقرار پیدا کنند و این موضوع باعث میشود تا طرف مقابل در شناسایی زودهنگام آن‌ها با چالش مواجه شود.

تنگه هرمز

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • مهدی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    الان چندین ساله که می گید می بندیم و می بندیم اما فقط در حد تهدید بود و بس . هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاد
    • ایرانی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      اشتباه منفی دادم
  • IQ ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    تازه توافق کردیم با اعراب تنگه هرمز ی بسته نخواهد شد تنگه چهارزبر رو می بندیم با سنگ و کلوخ
  • جعفری DE ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    اگر آبراه بین المللی است خوب بستن یعنی شروع جنگ ،اگرنه آبهای سرزمینی است ،خوب ببندیم وازتردد کشتیها عوارض بگیریم ،اگر درطرف دیگر ساحل مادارای مالکیت هستیم که نیستیم ،میشد فرض کرد حق کنترل تردد ویا انسداد با ماست،ولی درشرایط جنگ هیچ قانون واحترامی رعایت نمیشود،برای فشار بردشمن نسخه جنگ میدانی تمام.
  • حسن TR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    موشک کروز پرتاب کردن با بستن تنگه هرمز فرق دارد .حالا تنگه هرمز مال ایران است .عبور و مرور بقیه کشورها چه میشود ‌‌واقعامیشود بست تنگه هرمز را

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها