۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
واکنش وزارت دفاع به ادعای اسرائیل درباره نفوذ به آسمان ایران

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع با اشاره به اینکه دشمن روی تسخیر آسمان سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده است گفت: روی پرنده‌های شناسایی دشمن در فاصله ۴۰۰ کیلومتری اخلال ایجاد کردیم.

فارس: افشین نادری‌شریف معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی، ابعاد توانمندی‌های صنعت دفاعی در حوزه پدافند هوایی و تعامل آن با جنگ الکترونیک را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چندی پیش نمایشگاهی تحت عنوان پدافند «هوایی در تعامل با جنگ الکترونیک و تحت یک سیستم شبکه و سیستم یکپارچه فرماندهی» را برگزار کرد که این نمایشگاه نمایانگر پیشرفت‌های صنعت دفاعی در این حوزه بود، گفت: در گذشته، جنگ تحت یک شبکه یکپارچه و ترکیبی، یک مزیت بود؛ تعامل بین نیروهای زمینی هوایی و دریایی در یک عملیات یک مزیت بود، اما امروز جنگ و نبردهای تحت شبکه یکپارچه یک الزام است و اگر نباشد محکوم به شکست هستید.

روی پرنده‌های شناسایی دشمن در فاصله ۴۰۰ کیلومتری اخلال ایجاد کردیم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایشگاه پیام خاصی را به منطقه و کشورهای همسایه ارسال کرد یا خیر گفت: دشمن روی تسخیر آسمان سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده و نقطه برتری خود را در آسمان جست‌وجو می‌کند. در راهبردهای دکترین دفاعی دشمن این است که اگر بتواند آسمان را تسخیر کند، احتمال پیروزی بیشتر خواهد بود؛ دشمنان روی این مسئله مانور می‌دهند و چندی پیش هم رژیم اشغالگر قدس ادعای بی‌اساس کرده که در آسمان ایران نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: با نمایش این تجهیزات، انواع و اقسام رادارهای کشف و شناسایی و سامانه‌های پدافند هوایی، این پیام را برای دشمن ارسال کردیم که ادعای دشمن از روی عجز و ناتوانی است و آسمان ایران به گونه‌ای نیست که به راحتی قابل نفوذ باشد و یک پرنده دشمن بتواند وارد بشود و هیچ‌یک از سیستم‌های شناسایی ما متوجه نشوند. ما توانستیم روی پرنده‌های شناسایی دشمن در فاصله ۴۰۰ کیلومتری اخلال ایجاد کنیم؛ دشمن هم می‌داند که این دانش در صنعت دفاعی جمهوری اسلامی به‌دست آمده و نهادینه شده است. دشمن به توانمندی‌های ما آگاه است و می‌داند اگر خطایی مرتکب شود ده برابر آن ضربه خواهد خورد و هزینه پرداخت خواهد کرد.

کشورهای صاحب فناوری درخواست خریداری سامانه‌های دفاعی ما را دارند

معاون صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع در توضیح بخش‌های دیگر نمایشگاه صنعت دفاعی گفت: بخش دیگری از این نمایشگاه به حوزه سامانه‌ها و تسلیحات آفندی، موشک‌های کروز، حوزه پهپادی و بمب‌های کروز اختصاص داشت. برای کشور ما عزت‌آفرین است که کشورهای صاحب فناوری، درخواست خریداری سامانه‌های دفاعی ما را دارند و درخواست انتقال فناوری دارند که این حکایت از پیشرفت صنعت دفاعی در طراحی، ساخت و خودکفایی سامانه‌های دفاعی دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها