۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
 ارزش دلاری بورس تهران در چه محدوده‌ای است؟

سجاد دولت‌دوست، کارشناس بازار سرمایه در برنامه زنگ پایان شنبه به بررسی روند جاری بورس و چشم‌انداز آتی آن در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان شنبه همراه با سجاد دولت‌دوست، کارشناس بازار سرمایه به بررسی روند جاری بورس و چشم‌انداز آتی آن در سال ۱۴۰۲ پرداختیم. او در رابطه با روند جاری بورس در اولین روز کاری هفته اعتقاد داشت: خبرها و صحبت‌های ایجاد شده در رابطه با از سرگیری روابط دوجانبه ایران و عربستان طی روزهای گذشته و روند ریزشی نرخ دلار باعث شده است تا شاهد معاملات متفاوتی نسبت به روزهای گذشته باشیم و به نظر می رسد با افزایش امیدواری‌ها نسبت به احیای مذاکرات برجام، اقبال سهامداران به گروه‌های برجامی افزایش یافته است که به همین دلیل شاهد واگرایی منفی در نماگرهای اصلی بازار سهام بودیم.

وی تاکید کرد: با توجه به ریزش شدید دلار از محدوده ۶۰ تا ۴۶ هزار تومان، اصلاح قیمتی در برخی نمادها قابل پیش‌بینی و منطقی بود اما نسبت ب افت شدید دلار، واکنش هیجانی قابل توجهی را از سوی بازار سرمایه شاهد نبودیم. به طورکلی به نظر می‌رسد فضای کلی بازار سهام مثبت است و در بازه ۶ ماهه روند کلی بورس تهران صعودی خواهد بود و استراحت‌های زمانی و قیمتی نیز را در این مسیر شاهد خواهیم بود اما به طور کلی روند بازار سرمایه در بهار ۱۴۰۲ مثبت خواهد بود و رسیدن شاخص کل به سقف تاریخی دور از انتظار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه نگاهی به وضعیت ارزش دلاری بورس تهران داشت و در این خصوص عنوان کرد: اررزش دلاری بورس و فرابورس در حال حاضر در محدوده ۱۶۷ میلیارد دلاری قرار دارد که نسبت به دوره گذشته و حال تعادلی خود که حدود ۲۰۰ میلیارد دلار بوده است فاصله دارد، البته این اعداد بدون در نظر گرفتن سهام جدیدالورود است و تعدیل نشده است. همچنین توجه به این نکته حائز اهمیت است که وضعیت تکنیکالی نمودار شاخص کل و هم‌وزن نسبت به دلار حاکی از شروع روند صعودی است و در ادامه باید منتظر بازدهی بهتر شاخص کل به دلار بود.

دولت دوست در رابطه با اخبار از سرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان و زمزمه‌های احیای مذاکرات برجام و واکنش بورس تهران به این اخبار خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع بورس تهران به عنوان یک بازار کامودیتی محور وابسته به نرخ دلار هستند و مطمئنا با ادامه روند نزولی دلار، بورس نیز واکنش منفی نشان خواهد داد اما با به تعادل رسیدن قیمت دلار، بهبود روابط بین‌المللی می‌تواند پتانسیل مثبتی را در بازار سرمایه و به ویژه گروه برجامی ایجاد کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار