۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
ظهور اولین نتایج توافق: تغییر موضع شدید عربستان به اسرائیل

ریاض به هیات اسرائیلی اجازه ورود به خاک کشورش را برای حضور در یک رویداد گردشگری سازمان ملل در عربستان نداده است.

عربستان به هیات اسرائیلی اجازه حضور در ریاض را نداد

ایسنا: ریاض به هیات اسرائیلی اجازه ورود به خاک کشورش را برای حضور در یک رویداد گردشگری سازمان ملل در عربستان نداده است.

ریاض به هیئت اسرائیلی اجازه ورود به خاک کشورش را برای حضور در یک رویداد گردشگری سازمان ملل در عربستان نداده است.

به گزارش ، روزنامه معاریو به نقل از بلومبرگ نوشت: تصمیم منع صدور ویزا برای ورود به خاک عربستان در پی بازگشت روابط بین تهران و ریاض تحت نظارت چین گرفته شده است و به رغم صحبت‌هایی از وجود مذاکراتی جهت نزدیکی دیپلماتیک با اسرائیل و تمایل به عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو ظاهر امر چیز دیگری را نشان می‌دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل از روستاییان و مسؤولان اسرائیلی از روستای کفر کاما در منطقه الجلیل برای حضور در این رویداد دعوت به عمل آورد. این روستا توسط نهاد مربوطه از بین ۳۲ مکانی که به عنوان بهترین مقاصد گردشگری روستایی طی امسال برگزیده شده بودند، انتخاب شده است.

اما بنا به گفته افراد مطلع از این موضوع، ویزایی برای اسرائیلی‌ها صادر نشد، و این برخلاف درخواست سازمان ملل برای برخورد برابر با دولت‌های عضو و سعودی‌هایی است که میلیاردها دلار خرج کرده‌اند تا بازیگری اصلی در صنعت گردشگری شوند.

زمانی که هیئت اسرائیلی از آغاز ماه مارس به ویزایی دست نیافت احساس نگرانی کرد و  در این راستا وزارت خارجه اسرائیل پیامی را به سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل فرستاد و بر لزوم صدور ویزا اصرار کرد.

روز دوشنبه گذشته سازمان ملل نیز از وزارت گردشگری عربستان خواست ویزاهای اعضای هیئت اسرائیلی را صادر کند؛ اما با وجود این مداخله ویزایی صادر نشده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها