۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
زمان عرضه اولین خودرو اقتصادی داخلی از زبان وزیر صمت

امروز با حضور وزیر صمت از اولین خودرو اقتصادی کشور رونمایی شد.

فردای اقتصاد: پروژه تولید خودرو اقتصادی یا خودرویی که جایگزین قیمتی پراید در بازار ایران باشد تقریبا از دو سه سال پیش آغاز شده بود و امروز با خودرویی که البته هنوز نام آن مشخص نشده است اولین محصول آن رونمایی شد. البته اینکه با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید این خودرو را بتوان جایگزین قیمتی پراید به حساب آورد یا خیر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

رضا فاطمی امین در خصوص زمان عرضه خودرو اقتصادی به بازار گفت :خودرو اقتصادی از زمانی که طراحی تا عرضه می‌شود ۱۸ ماه زمان بر است.  قرار است اواسط سال آینده خودرو اقتصادی وارد بازار شود.

به این ترتیب در بهار 1402 باید منتظر تولید انبوه و عرضه نسخه نهایی اولین خودرو اقتصادی باشیم. خودرویی که امروز رونمایی شد محصول مشترک سایپا و ایران خودرو است. هر چند در خصوص سهم هر یک از این دو خودروساز در طراحی این محصول صحبتی به میان نیامده است، اما طراحی بیرونی این خودرو به زبان طراحی محصولات ایران خودرو نزدیک است و طراحی داخلی آن رد پایی از سایپا را در خود دارد. با توجه به قیمت حدود 200 میلیون تومانی پراید در بازار می توان گفت اگر این خودرو جدید با همین محدوده قیمت عرضه شود می تواند عنوان خودرو اقتصادی را روی خود بگذارد!

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار