۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
نخستین عرضه اولیه ۱۴۰۲ بورس تهران+زمان و جزئیات

سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد معاملاتی «پی‌پاد»، فردا در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود.

فردای اقتصاد: سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد معاملاتی «پی‌پاد»، فردا مورخ چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ ۱۴۰۲ در بورس تهران عرضه می‌شود. افراد دارای کد بورسی می‌توانند در این عرضه اولیه شرکت کرده و سهام پی‌پاد را خریداری کنند.

در نخستین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بازار سرمایه، ۳۶۰ میلیون سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در بورس عرضه خواهد شد. این شرکت ششصدویکمین شرکت پذیرفته‌شده در ﺑﺨﺶ «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» است که ۱۲ درصد از سهام آن با نماد پی‌پاد عرضه خواهد شد.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فناپ، در تیر سال ۱۴۰۰ پذیرش و در مرداد ۱۴۰۱ با نماد پی‌پاد در فهرست شرکت‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

در این مرحله عرضه اولیه، هر کد حقیقی و حقوقی حداکثر امکان ثبت سفارش ۵۰۰ سهم دارد. سقف و کف قیمتی ۵۵۰ تومان و ۴۵۰ تومان برای این سهم در نظر گرفته شده است. بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این عرضه اولیه (با توجه به سقف ۵۵۰ تومانی قیمت)، ۲۷۵ هزار تومان برآورد می‌شود.

همچون روال همیشگی سازمان بورس، زمان شروع ثبت سفارش پی‌پاد متعاقباً در روز عرضه اعلام خواهد شد. افراد دارای کد بورسی می‌توانند از طریق کارگزاری‌های آنلاین نسبت به خرید پی‌پاد اقدام کنند. حداکثر نقدینگی موردنیاز برای شرکت در این عرضه اولیه، ۲۷۵ هزار تومان است.

گفتنی است شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، سومین PSP کشور بوده و سرمایه شرکت با ۹۸۷ نیروی انسانی طی ۸ مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. ۷۲.۹ درصد سهام به شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، ۱۳.۵ درصد سهام به شرکت پیام آوران مدیریت ایرانیان و ۱۳.۵ درصد سهام به شرکت کاشفان نواندیش پارس تعلق دارد.

این شرکت با هدف طرح‌های سرمایه‌گذاری برنامه افزایش سرمایه از ۳۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.

پی‌پاد به عنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد و با مسئولیت ارائه خدمات پرداخت الکترونیک از سال ۱۳۸۴ آغاز به کار کرده است. در سالیان اخیر، پس از تملک پی‌پاد توسط گروه فناپ در سال ۱۳۹۷، شرکت شاهد تحولات بااهمیتی بوده و با رشدی نمایی، توانسته از رتبه هشتم به رتبه سوم سهم از مبلغ تراکنش‌های صنعت پرداخت دست یابد و در حال حاضر نیز سهم ۱۲ درصدی از مبلغ کل تراکنش‌های کشور را در اختیار دارد. این در حالی است که شرکت تنها طی یک سال اخیر با رشد بیش از  ۲۰ درصدی سهم از مبلغ تراکنش‌ها مواجه بوده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار