۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
آیا باید منتظر افت قیمت اتریوم بود؟

ارتقای شانگهای اتریوم می‌تواند فشار فروش ۲.۴ میلیارد دلاری وارد کند و این موضوع سبب نگرانی بسیار از افراد در جهت افت قیمت اتریوم بوده است.

فردای اقتصاد: در گذشته اتریوم به سبب آپدیت لندن توانست رشد قابل توجهی را ثبت کند و حتی قیمت‌های بالاتر از ۴ هزار دلار را نیز تجربه کرد. در زمان وقوع این آپدیت که به هدف انتقال از اثبات کار به اثبات سهام فرآیند استخراج انجام شد، بازار کریپتوکارنسی در شرایط مطلوبی قرار داشت و این موضوع کمک کننده به رشد قیمت بود، همچنین توکن سوزی یکی از اتفاق‌هایی بود که در این اپدیت به وقوع پیوست و این نوید دهنده کاهش عرضه و احتمال رشد قیمت در آینده بود.

آپدیت شانگ‌های اتریوم در حدود ۶ روز دیگر انجام خواهد شد. سوالی که مطرح می‌شود این است که در پی این به‌روزرسانی قیمت اتریوم به کدام جهت حرکت خواهد کرد؟

اپدیت شانگ‌های و لندن تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. یکی از این تفاوت‌ها آزاد شدن اتریوم‌های استیک شده توسط سرمایه‌گذاران و استیک کنندگان در چند سال اخیر بوده است. برخی افراد نگران این هستند با آزاد شدن این اتریوم‌ها عرضه افزایش یافته و به فشار فروش و افت قیمت بیانجامد. لازم است خاطر نشان کنیم که این آزاد سازی به یکباره نخواهد بود و مرحله‌ای صورت خواهد گرفت، اما ارتقای شانگهای اتریوم می‌تواند فشار فروش ۲.۴ میلیارد دلاری وارد کند.

آیا ریزش در کمین اتریوم است؟

به عقیده تحلیلگران K33 Research، ۱.۱ میلیون اتریوم ممکن است وارد زنجیره معاملات شوند. همچنین سلسیوس احتمالاً موجودی استیک شده خود به میزان ۱۵۸ هزار کوین را به عنوان بخشی از فرایند ورشکستگی خود می‌فروشد. از زمانی که Beacon Chain در دسامبر 2020 شروع به کار کرد، بیش از ۱۸ میلیون اتر در شبکه استیک شده است.

در حالی که کل موجودی را نمی‌توان بلافاصله پس از ارتقا برداشت کرد، حدود ۱.۱ میلیون کوین که به عنوان پاداش استیکینگ به دست می‌آید، فوراً قابل برداشت هستند. همچنین فشار فروش اضافی دیگری نیز می‌تواند از سمت وام‌دهنده ورشکسته رمزارز سلسیوس باشد که موجودی کوین‌های استیک شده خود را برای بازیابی حداقل بخشی از وجوه طلبکاران نقد می‌کند.

طبق گفته‌های K33، کراکن که اخیراً به دلیل عدم ثبت پیشنهاد و فروش برنامه استیکینگ خود به‌عنوان یک سرویس تحت فشار قانون‌گذاران قرار گرفت، احتمالاً تمام اتریوم استیک شده را برداشت می‌کند. در زمان انتشار، تعداد اتر استیک شده از طریق کراکن ۱.۲ میلیون کوین است.

تحلیلگران خاطرنشان کردند، کراکن در نتیجه اخطاریه ولز، تمام اتریوم استیک شده که متعلق به سرمایه‌گذاران آمریکایی است را برداشت می‌کند. این می‌تواند برخی از کاربران کراکن را برای فروش ترغیب کند.

فروش گسترده دور از ذهن است

بر اساس داده‌های به دست آمده از Coingecko، افزایش عرضه مورد انتظار بیش از ۲ میلیارد دلار تنها ۲۰ درصد از میانگین حجم معاملات روزانه اتریوم است.

طبق تجزیه و تحلیل 21Shares، برداشت‌های جزئی احتمالاً بین ۵ تا ۶ روز طول می‌کشد و برداشت کامل سه هفته تا چهار ماه زمان می‌برد. به عبارت دیگر، فشار فروش احتمالاً طی چند روز توزیع می‌شود و به خریداران اجازه می‌دهد فشار فروش را جذب کنند.

مکس ابرهارت، تحلیلگر ارز دیجیتال ساکسو بانک، گفت، به لطف محدودیت روزانه متوسط روی ۱۶.۲۷ میلیون اتر، این فشار فروش بالقوه به طور مساوی در مدت‌زمان طولانی توزیع می‌شود. این به خریداران این امکان را بدهد که فشار فروش را بدون تأثیر زیادی بر قیمت جذب کنند.

ابرهارت افزود که سهم بزرگی از هولدرهای اتریوم سرمایه‌گذاران بلندمدت هستند و بعید است که پس از ارتقا دارایی‌های خود را نقد کنند.

۴۶.۳ درصد از اترهای استیک شده در سود است. در همین حال، ۲۸.۰۴ درصد از اتریوم‌های استیک شده در سود ۲۰ درصدی یا بیشتر هستند. اگر کوین‌هایی را که از طریق سرویس‌های لیکوئید استیکینگ ارائه شده ، که توسط لیدو و کوین‌بیس ارائه می‌شوند، کنار بگذاریم، این عدد به ۲۴.۲ درصد کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار