۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
خطر جدید در کمین قیمت بیت کوین

در روز گذشته نرخ بیکاری ماه مارچ ایالت متحده منتشر شد. نرخ بیکاری در این ماه به ۳.۵ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته در حدود ۰.۱ درصد کاهش یافته است. با اعلام این خبر قیمت بیت کوین اندکی کاهش یافت.

فردای اقتصاد: بیت کوین در سه ماه گذشته در حدود ۷۰ درصد رشد داشته است، اما به نظر می‌رسد برای ادامه این مسیر نیاز به محرک بیشتری داشته باشد. در روز گذشته نرخ بیکاری ماه مارچ ایالت متحده منتشر شد. نرخ بیکاری در این ماه به ۳.۵ درصد رسید که نسبت به ماه گذشته در حدود ۰.۱ درصد کاهش یافته است. با اعلام این خبر قیمت بیت کوین اندکی کاهش یافت و وارد محدوده ۲۷ هزار دلار گشت، اما توانست در مدت زمان کوتاهی این کاهش قیمت را اصلاح کند و مجددا به محدوده قبلی بازگردد. تحلیلگران بیان می‌کنند که هرچند آمارهای فوق نشان دهنده بازار کار قوی است، اما کاهش اشتغال برخی بخش‌ها، تغییرات دستمزد سالانه و نرخ مشارکت نیروی کار حاکی از اثرگذاری سیاست پولی هستند.

میانگین دستمزد ساعتی که منعکس کننده تورم دستمزد است، پس از افزایش ۰.۲ درصدی در ماه فوریه، در ماه مارس ۰.۳ درصد افزایش یافت که این امر تقویت‌کننده انتظارات برای افزایش نرخ بهره است. بر اساس ارزیابی CME FedWatch Tool پس از اعلام این خبر، احتمال ۰.۲۵ درصدی افزایش نرخ بهره در ماه می، دیروز به حدود ۷۰ درصد رسید. این درحالیست که تا قبل از این، این احتمال در حدود ۵۰ درصد قرار داشت.

همچنین بعد از انتشار نرخ بیکاری، شاخص دلار در مسیر صعودی قرار گرفت و توانست مجددا در محدوده ۱۰۲ قرار گیرد. قیمت بیت کوین و شاخص دلار اغلب رابطه عکس با یکدیگر داشته و افزایش این شاخص می‌تواند به کاهش قیمت بیت کوین کمک کند.

وجود بیکاری اندک در ایالت متحده و حفظ موقعیت اشتغال آفرینی، بهبود وضعیت بانک‌ها و وجود تورم بالا در این کشور، احتمال ادامه روند سیاست‌های انقباضی و افزایش نرخ بهره را تشدید می‌کند.

به دلیل اینکه بازارهای مالی در حال حاضر بسته هستند و در روز دوشنبه آغاز به کار خواهند کرد، واکنش بازارها به این خبر چندان مشخص نیست، اما احتمال ریزش در آنها وجود دارد که می‌تواند ترس را در بازار کریپتوکارنسی نیز زیاد کند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

با نگاهی کلی به وضعیت اقتصاد کلان در سطح دنیا، این مهم به خوبی مشخص است که بازارها در شرایط با ثباتی قرار ندارند، خطر افزایش نرخ بهره و تعطیلی بانک‌ها و موسسات همواره وجود دارد. همچنین در بولران گذشته میزان زیادی از سرمایه‌گذاران سازمانی و خرد وارد این بازار شدند و توانستند بر افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار باشند اما در حال حاضر با وجود افت سنگین قیمت رمزارزها، ورشکستگی‌های عظیم در این صنعت و شرایط نه چندان متعادل اقتصاد دنیا، احتمال ورود این حجم سرمایه که بتواند اهرمی برای رشد قیمت رمزارزها شود، دور از ذهن است.

 در چند مدت اخیر بیت کوین واکنش چندانی به اخبار منفی از جمله افزایش نرخ بهره نداشته است که این می‌تواند نشانه مثبتی تلقی گردد، اما به طور کلی هرچند سیاست‌های انقباضی تاثیر چندانی در ریزش قیمت بیت کوین نداشته‌اند، اما مانع از رشد سریع آن نیز خواهند بود.

از طرف دیگر، اخیرا حجم معاملات به شکل چشم‌گیری کاهش یافته است که نشان می‌دهد هیجانات در این بازار رو به افول هستند و بیت کوین برای افزایش قیمت نیاز به قدرت بیشتری دارد. بیت کوین در چند ماه گذشته رشد قابل توجهی را ثبت کرد. بر اساس دیتاهای منتشر شده درصد زیادی از این رشد قیمت و تقاضای موجود توسط سرمایه‌گذاران خرد بوده است.

در حال حاضر ریزش شدید در این بازار دور از ذهن است اما احتمال دارد روند پیش روی رمزارزها با نوساناتی همراه باشد. از لحاظ تکنیکالی نیز بیت کوین در حال تشکیل الگوی پرچم است و واگرایی منفی همچنان در اندیکاتور RSI‌ و قیمت بیت کوین دیده می‌شود که احتمال افت قیمت بیت کوین را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار