۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
فشار رکود در بازار کامودیتی

در برنامه زنگ پایان میزبان حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل بودیم و به بررسی شرایط بازارهای جهانی و کامودیتی‌های پرداختیم.

در برنامه زنگ پایان میزبان حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل بودیم و به بررسی شرایط بازارهای جهانی و کامودیتی‌های پرداختیم. وی در رابطه با وضعیت اقتصاد جهانی اعتقاد داشت: داده‌های رکود در اقتصاد جهان تشدید شده است و پیش‌بینی جدید موسسات جهانی حاکی از آن است که نرخ رشد اقتصادی در ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت. این کاهش نرخ رشد اقتصادها چشم‌انداز تقاضا را کاهش خواهد داد و موجب فشار بیشتر بر بازار کامودیتی‌ها خواهد شد.

وی در ادامه به بررسی جهش قابل توجه نرخ انس طلا پرداخت و عنوان کرد: برای کارشناسان، تثبیت نرخ انس طلا در بالاتر از ۲۰۰۰ دلار قابل پیش‌بینی نبود اما کاهش بازه اوراق قرضه آمریکا و افزایش قیمت آن یکی از دلایل مهم برای این رخداد است در کنار این موضوع پس از بحران شبکه بانکی، انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش یافته است و تمام این موارد موجب تضعیف دلار و افزایش ترس در بازارها شده است که سرمایه‌ها را به سمت طلا کشانده است. البته آمار تورم آمریکا که به زودی منتشر خواهد شد، می‌تواند قیمت طلا را دست‌خوش تغییراتی کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار