۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
چگونه ترک کار خاموش پرسنل را متوقف کنیم؟

فردای اقتصاد: آیا می‌خواهید کارکنانی فوق‌العاده داشته باشید؟ اکثر مدیران و متخصصان منابع انسانی با قاطعیت پاسخ می‌دهند بله. کاترین ریمشا، کارشناس رهبری تیم، مدرس و سخنران، می‌گوید یکی از راه‌های رسیدن به این هدف این است که افرادی را که کارشان را فقط در حد انجام وظیفه از سر می‌گذرانند و همه انرژی و توجه خود را به کار متمرکز نمی کنند یا به اصطلاح بصورت خاموش ترک کرده‌اند، به کارمندانی درخشان تبدیل کنیم.

او نسبت به زدن این برچسب به کارکنان، هشدار می‌دهد. ریمشا می‌گوید: «نمی‌توانید به راحتی تصور کنید که افراد ترک کار خاموش داشته‌اند. "شاید آنها یک مشکل پزشکی دارند یا از یکی از اعضای بیمار خانواده مراقبت می‌کنند. اینها دلایلی است که افراد از کار پرتوان خود عقب‌نشینی می‌کنند، و شاید آنها احساس راحتی نمی‌کنند که در این مورد با شما صحبت کنند."

او همچنین اشاره می‌کند که بین سستی و ترک خاموش کار تفاوت وجود دارد، که دومی بیشتر یک تصمیم آگاهانه و روشمندتر است.

چرا باید به این موضوع اهمیت دهید؟

در وبینار اخیر ریمشا که توسط نشریه Business Management Daily برگزار شد، 67٪ از شرکت‌کنندگان به ترک خاموش کار اعتراف کردند، که ثابت می‌کند بیشتر از آنچه فکر می‌کنید موضوع اهمیت دارد. دلایلی که بخاطر آن‌ها به عنوان یک مدیر یا رهبر منابع انسانی، باید به تبدیل این افراد ضعیف به افراد برجسته اهمیت دهید، به این شرح‌اند:

  • ترک خاموش کار، زندگی شما را سخت‌تر می‌کند.
  • ترک خاموش کار، زندگی تیم شما را سخت‌تر می‌کند.
  • ترک خاموش کار، مانع از نتایج خوب کسب و کار می‌شود.
  • ترک خاموش کار به روحیه آسیب می‌زند.
  • ترک خاموش کار، اگر به آنها توجه نشود، می‌تواند به برند مدیریت شما آسیب برساند.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید به این کارمندان اجازه دهید تا زمانی که کار بهتری پیدا کنند نزد شما بمانند، در اشتباهید. انجام این کار به روحیه کارکنانی که می‌خواهید با خود نگه دارید آسیب می‌زند.

برنامه اقدام برای مدیران

آیا می‌خواهید دوباره با آن افراد که ترک کار خاموش کرده‌اند وارد همکاری شوید یا می‌خواهید مطمئن شوید که دیگر در نقش نخست خود ظاهر نمی‌شوند؟ شما باید مراحل خاصی را انجام دهید، که همه نشان‌دهنده یک موضوع تکرارشونده است: نشان دهید که موضوع برایتان اهمیت دارد.

1. مشارکت در کار. ریمشا می‌گوید که تنها یک سوم مدیران در مشاغل خود با تیمشان مشارکت می‌کنند، اما اگر مدیری در کار مشارکت نکند، یک کارمند هم درگیر نمی‌شود.

2. سوال بپرسید. این یکی از آن کارهایی است که مدیران پرمشغله و متخصصان منابع انسانی اغلب فراموش می‌کنند. ریمشا می‌گوید: «با کارمندان خود به صورت جداگانه و گروهی بنشینید تا بپرسید چه چیزی درست کار می‌کند و چه چیزی درست کار نمی‌کند.»

3. علاقه نشان دهید. یادآوری تولدها، سالگردهای کاری و نام اعضای خانواده افراد بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید تأثیر می‌گذارد. این نشان می‌دهد که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید، امری که برای ماندن کارمندان بسیار مهم است.

4.  آنها را در مورد ماموریت هیجان زده کنید. ریمشا می‌گوید: «مردم می‌خواهند بخشی از کاری بزرگتر از خودشان باشند، و وظیفه شما به عنوان یک رهبر این است که به آنها کمک کنید این پیوند را ایجاد کنند.»

5 . کسانی را که ترک کار خاموش می‌کنند، نادیده نگیرید. ریمشا می‌گوید اگر این کار را انجام دهید، کارمندان ارزشمندی را از دست خواهید داد که می‌گویند: «مدیر من به این کارمند اجازه می‌دهد کار کند. چرا من باید تلاش کنم؟» در نتیجه، شهرت شما به عنوان یک مدیر آسیب خواهد دید.

6.  یک مصاحبه برای ماندن کارکنان انجام دهید. ریمشا می‌گوید در طول این مصاحبه، یک سوال مهم وجود دارد که دوست دارد بپرسد: از یک روز عالی در محل کار به من بگویید. او می‌گوید: حال و هوای آنها تغییر می‌کند. " ممکن است چشمانشان برق بزند و این فرصتی است که به شما بگویند انگیزه آنها چیست."

7.  خجالت نکشید. پرسش‌های سخت را بپرسید اما جنگنده نباشید. نشان دهید که به کارکنان اهمیت می‌دهید و می‌خواهید مدیر خوبی برای آنها باشید.

8.  فعالانه گوش دهید. پرسیدن سوالات درست و گوش دادن به بازخورد کارمندان بسیار مهم است. ریمشا می‌گوید گاهی اوقات افراد به دلیل اینکه احساس نمی‌کنند که شنیده می‌شوند یا در مورد شغل‌شان یا رشد در شرکت هیجان‌زده نیستند، کار را ترک می‌کنند.

منبع :   Business Management Daily

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار