۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
موساد: برجام امضا خواهد شد

رسانه‌های اسرائیل: بر اساس تخمین موساد توافق اتمی میان ایران و کشورهای غربی در چند روز یا چند هفته آینده امضا خواهد شد.

فردای اقتصاد: رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که بر اساس تخمین سازمان اطلاعات خارجی این رژیم (موساد)، توافق احتمالی اتمی میان ایران و کشورهای غربی در چند روز یا چند هفته آینده امضا خواهد شد.
کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل خبر داد که این چارچوب زمانی، به اسرائیل یک استراتژی جدید را دیکته می‌کند که شامل افزایش و شدت در «جنگ سایه‌ها» و جلوگیری از پیشرفت برنامه اتمی ایران است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل نیز در سفر به آمریکا مدعی شد که ایران اخیرا پیشرفت زیادی برای نزدیک شدن به سلاح هسته‌ای داشته است.
وزیر دفاع اسرائیل روز جمعه در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واشنگتن تأکید کرد که حتی در صورت احیای برجام، ایالات متحده باید یک گزینه نظامی قابل اجرا علیه تأسیسات اتمی ایران در اختیار داشته باشد.
یک مقام ارشد اسرائیل گفت که کاخ سفید به این خواسته واکنش مثبت نشان داده‌است.
اسرائیل چندین بار مدعی شده که توافق احتمالی برای احیای برجام تعهدی برای تل‌آویو ایجاد نمی‌کند و هر اقدامی را که لازم بداند، برای جلوگیری از تبدیل ایران به یک کشور اتمی انجام خواهد داد.
از سوی دیگر بلومبرگ به نقل از مقام‌های آگاه گزارش داد ایران و آمریکا همچنان درباره جزییات کلیدی توافق احیای برجام با هم اختلاف دارند و حل و فصل این اختلافات ممکن است چند هفته زمان لازم داشته باشد.
طبق این گزارش، اختلاف‌های ایران و آمریکا درباره درخواست‌های جمهوری اسلامی برای توقف تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های مشکوک ایران و دریافت ضمانت‌های اقتصادی درصورت خروج دولت‌های آینده آمریکا از توافق احتمالی، هنوز ادامه دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار