۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
پای کدام بانک‌ها در کمیسیون اصل ۹۰ گیر کرد؟

علی خضریان: میدکو، ایران‌مال، بنیاد تعاون ناجا، گسترش سرمایه‌گذاری پاسارگاد بزرگترین دریافت‌کنندگان این منابع بانکی بوده‌اند.پرونده تخلفات بانک‌های پاسارگاد، تجارت، توسعه صنعت و معدن، سرمایه، پست بانک، آینده، دی و گردشگری در حال بررسی نهایی است.

فردای اقتصاد: تسهیلات کلان بانک‌ها و نحوه هزینه کرد آن‌ها توسط وام گیرندگان موضوع پرونده‌ای است که کمیسیون اصل ۹۰ به طور جدی آن را بررسی می‌کند.

 علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با بیان اینکه مجلس بانک‌های متخلف را به قوه قضاییه معرفی خواهدکرد، گفت: بررسی‌های کمیسیون اصل ۹۰ حاکی بود که تسهیلات کلان در اختیار اشخاص مرتبط با بانک‌ها قرار می‌گیرد و این تسهیلات زمینه خلق پول و تورم را در کشور ایجاد کرد.

 به گفته خضریان بانک پاسارگارد تا سه ماهه سوم سال ۱۴۰۱ با حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و تعهدات کلانی که ایجاد کرده رتبه اول است. بانک تجارت با ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رتبه دوم و بانک توسعه صنعت و معدن با ۲۰۰هزارمیلیاردتومان تعهدات کلان ایجاد کرده در رتبه سوم بانک‌های متخلف قرار گرفته است.

خضریان اعلام کرد: مجموعه و شرکت‌های میدکو، ایران‌مال، بنیاد تعاون ناجا، گسترش سرمایه‌گذاری پاسارگاد بزرگترین دریافت‌کنندگان این منابع بانکی بوده‌اند.

 سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به تخلفات صورت گرفته سایر بانک‌ها گفت: این بانک‌ها می‌توانستند ۴۰ درصد از منابع خود را تسهیلات دهند اما تخلف کرده‌اند و بانک گردشگری، در وام‌های بالای ۱۰۰میلیارد تومان بیش از ۹ برابر حد مجاز قانونی خود تسهیلات داده‌ است.

 بانک آینده، پست بانک و بانک سرمایه هم خلق پول کرده‌اند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار