۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
خبر مهم برای افرادی که در بورس ضرر کردند

رئیس سازمان بورس گفت: برخی به اصطلاح اساتید بازار سرمایه که پس از ربزش سال ۱۳۹۹ پنهان شده بودند با رشدهای اخیر دوباره شروع به تبلیغات در فضای مجازی کرده‌اند که از سهامداران می‌خواهیم گول مشاوره‌های این افراد را نخورند.

ایسنا: مجید عشقی در یک همایش اظهار کرد: به زودی افزایش سرمایه از طریق صرف سهام را محقق می‌کنیم تا هلدینگ‌های بزرگ بتوانند از طرح‌هایی که دارند استفاده کنند و منابع بازار سرمایه به سمت بخش‌های مولد اقتصاد برود.

وی یادآور شد: بسیاری از آسیب‌هایی که سال ۱۳۹۹ متوجه سهامداران شد از ناحیه به اصطلاح اساتید بود که در فضای مجازی به تبلیغات می پرداختند. این افراد در دو سال اخیر پنهان شده بودند اما بارش های اخیر مجدداً پیدا شده‌اند.

رییس سازمان بورس افزود: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد بیشترین کسانی که دو سال قبل در بورس متضرر شدند افرادی بودند که تک سهم بودند و به دنبال مشاوره‌های برخی در فضای مجازی می‌رفتند. هنوز هم با رشدهای اخیر در زیان هستند. بنابراین از مردم می‌خواهیم گول مشاوره‌های غلط را نخورند.

عشقی با بیان اینکه توسعه ابزارهای مالی در بورس را به منظور ایجاد یک بازار سالم در دستور کار قرار دهیم گفت: اتفاقات سال ۱۳۹۹ با وجود آسیب‌هایی که وارد کرد فرصت‌هایی را نیز به وجود آورد که باعث شد زیرساخت‌هایی در بازار سرمایه شکل بگیرد و امروز چالشی تحت عنوان کارگزاری نداریم. 

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: در نظر داریم تا در سال جاری منابع بورس را به سمت بخش واقعی اقتصاد ببریم. باید هم بازدهی شرکت افزایش پیدا کند و هم سود مناسبی به سهامداران برسد.

عشقی در سی‌امین سالگرد تاسیس کارگزاری بانک مسکن بیان کرد: بازار مسکن بازدهی خوبی دارد که تقاضای واقعی و تقاضای سرمایه‌ای را به سمت خود جذب می‌کند ولی باید اذعان کنیم در حوزه ابزارسازی و حتی استفاده از ابزارهای موجود کم کاری شده است. در این بخش باید از ابزارهای متنوعی مثل اوراق رهنی، اوراق سلف و سایر ابزارها استفاده کرد.

در این مراسم همچنین شیرزادی مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن اظهار کرد: طی یک تا دو ماه آینده به منظور تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰۰  میلیارد تومان اوراق رهن ثانویه در بازار سرمایه منتشر می‌کنیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها