۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
پیش‌بینی تکنیکالی مسیر بورس

در برنامه شمارش معکوس چهارشنبه همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به بررسی وضعیت تکنیکالی شاخص‌ها و صنایع بورس پرداختیم.

فردای اقتصاد: در برنامه شمارش معکوس چهارشنبه همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به بررسی وضعیت تکنیکالی شاخص‌ها و صنایع بورس پرداختیم. شریعتی در ابتدای ارائه خود به بررسی وضعیت تکنیکالی شاخص دلار، نسبت قیمت به درآمد (P/E)، نسبت قیمت به فروش (P/S) پرداخت و سپس در رابطه با شرایط تکنیکالی صنایع محتلف صحبت کرد. طبق تحلیل‌های این کارشناس، بازار سرمایه در حال حاضر از منظر تکنیکال وضعیت مناسبی دارد و اکثر گروه‌ها در مسیر صعودی خود هستند و می‌توانند به اهداف بالاتری دست پیدا کنند. در این میان شریعتی اعتقاد داشت که دو صنعت فلزات اساسی و کانه‌های فلزی در نمودارهای تکنیکالی خود به مقاومت‌هایی رسیده‌اند که می‌تواند منجر به اصلاحی کوتاه‌مدت شود اما دیگر صنایع همچنان مسیر مساعدی برای تداوم صعودهای خود دارند.

وی در رابطه با روند تکنیکالی شاخص کل بورس و هم‌وزن عنوان کرد که روند بورس تهران در ماه فروردین به شکل کاملی تغییر فاز داده است و اکنون در مسیری صعودی حرکت می‌کند که این موضوع می‌تواند مانع از اصلاح‌های عمیق شده و افزایش قیمت‌ها را به همراه داشته باشد. او افزود که هیچ روندی در بازار مالی برای همیشه مثبت نخواهند ماند و قطعا در ادامه مسیر اصلاحاتی را خواهیم داشت که البته تشخیص زمان دقیق این اصلاح کار بسیار دشواریست اما می‌توان با احتمال بالایی امید داشت که اصلاحات تنها در حد چند روز کوتاه باشد.

شریعتی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا نگران رشدهای بی‌وقفه بازار هست یا خیر عنوان کرد که در بازار سرمایه چه در مسیر صعودی و در مسیر نزولی نگرانی وجود دارد و جزئی جدایی‌ناپذیر از احساسات فعالان است اما با توجه به شرایط موجود از جمله مسائل بنیادی و تکنیکالی و همچنین شرایط حاکم بر اقتصاد کشور که اکنون منجر به کوچ سرمایه‌ها به بازار سهام شده است، می‌توان مسیر پیش رو را صعودی دانست. او ادامه داد که در این میان افراد می‌توانند استراتژی‌های متفاوتی را با توجه به سطح ریسک‌پذیری خود اتخاذ کنند که برای مثال یکی از این استراتژی‌ها، شناسایی سودهای روزانه و ادامه معاملات با اصل سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه در واکنش با این نظریه که استقبال به سهام بانکی نشانه‌ای از پایان روند صعودی است عنوان کرد که در بازار سرمایه همواره چنین موضوعاتی اشاره می‌شود که لیدری گروه خودرو نیز نمونه‌ای از آن‌هاست اما حقیقت این است که سهامداران نباید دچار "خطای تعمیم" شوند و رویدادهای اتفاقی قبلی را به حال حاضر نیز تعمیم دهند زیرا در حال حاضر هر گروه و نماد با توجه به شرایط مختص به خود در حال حرکت است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار