۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
آب دریاچه ارومیه سرقت می‌شود؟

سیدسلمان ذاکر: نگرانیم آبی که قرار است از کانال ۶۰ کیلومتری سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه منتقل شود برای مصارفی غیر از دریاچه ارومیه مصرف شود و خدای ناکرده این آب سرقت شود.

 فردای اقتصاد: در حالی‌که بارش باران حجم آب دریاچه ارومیه را به ۲ میلیارد مترمکعب افزایش داد اما هنوز این دریاچه از خطر مرگ نجات پیدا نکرده است. سیدسلمان ذاکر، عضو کمیته تفحص از ستاد احیای دریاچه‌ارومیه اعلام کرد که یکی از بزرگترین نگرانی‌ها سرقت آب ارومیه است.  
 به گفته ذاکر،   نگرانیم آبی که قرار است از کانال ۶۰ کیلومتری سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه منتقل شود برای مصارفی غیر از دریاچه ارومیه مصرف شود و خدای ناکرده این آب سرقت شود.
 این نماینده ارومیه تصریح‌کرد: اگر از این تابستان عبور کنیم؛ اجازه خشک شدن به دریاچه ارومیه را نخواهیم داد اما نگرانیم که راهکارهای۲۷ گانه احیای دریاچه ارومیه مانند انتقال آب از دریاچه خزر، تغییر الگوی کشت و بارورکردن مصنوعی ابرها، آبیاری تحت فشار در سه استان اجرا نشود.
 به گفته ذاکر، نگرانیم که همین  ۶۰۰ میلیون مترمکعب آبی که قراراست توسط کانال آبرسان سدزاب و کانی‌سیب منتقل شود، در تابستان بخار شود و راهکارهای مکمل هم اجرا نشود. ما راهکارهای اولیه برای جلوگیری از مرگ این دریاچه را انجام دادیم اما باید به فکر انتقال آب از خزر و احیای دائمی دریاچه ارومیه به نرم ۱۵ تا ۲میلیارد متر مکعب آب باشیم و آن موقع است که دریاچه ارومیه دریاچه جهانی است.  

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار