۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
برنامه مشترک این دو کشور برای بمباران ایران + جزئیات

خطیب نماز جمعه اردبیل گفت: اسرائیل به یک مطلب بسیار خطرناک اعتراف می‌کند و می‌گوید ... آذربایجان به ما یعنی اسرائیل اجازه داده که یک فرودگاه بسیار مجهز نظامی در آذربایجان احداث کنیم تا بعد از حمله ما به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورتی که ایران به ما حمله کند ما از این فرودگاه ایران را بمباران کنیم.

ایسنا: آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: بعد از عید فطر، حجم زیادی مسافر و توریست وارد استان ما خواهد شد، انتظار از کسبه و هتل داران انصاف، احترام و ادب و انتظار از مسئولین آماده‌سازی زمینه پذیرایی شایسته و راحتی کامل مسافرین است.

این روزها که حقیقت مسمومیت و ریشه‌های آن معلوم شده همه ما و مخصوصاً خانواده ها را مکلف می‌کند که روی تحصیل علم مماشات نکنیم برای تحصیل علم یک روز بلکه یک ساعت هم مهم است. کسانی که در عرصه علم به نوابغ بزرگ علمی تبدیل شده اند همه فرصت ‌ساز بودند نه فرصت سوز! سازنده فرصت بوده اند نه بازنده فرصت.

وی افزود: دشمن به شدت تلاش می‌کند در خانواده‌ها واهمه بی اساس درست کند تا به بنیه علمی کشور ضربه بزند. یک توصیه بسیار مهم و مهم دارم و آن اینکه اگر خدای نکرده در مدرسه‌ای ‌توهمی یا شیطنتی درست شد و بعضی از دانش آموزان احساس ناراحتی کردند مبادا مبادا اولیاء دانش‌آموز کوچکترین اهانت را به معلمین یا کادر مدرسه که هیچ گناهی ندارند، داشته باشند.

من هرگونه بی احترامی به ساحت منیع معلمین عزیز را گناه نابخشودنی می دانم این بزرگ‌ترین سرافکندگی برای ماست که به جای تعظیم و تجلیل از مقام قدسی معلم در حق او درشتی بکنیم و صد البته که چنین کاری از خانواده‌های فرهیخته دیده نمی شود.

وی با ارائه تحلیلی مبسوط از تحرکات سیاسی اخیر دولت آذربایجان تصریح کرد: «این روزها دولت آذربایجان در توسعه روابط خود با رژیم غاصب اسرائیل سنگ تمام گذاشته است. اخیراً سفارت خود را در اسرائیل افتتاح کرد و سفیر خود در اسرائیل را تعیین کرد، با اسرائیل علیه ایران پیمان استراتژیک برقرار کرد، اجازه احداث یک فرودگاه نظامی در آذربایجان را به اسرائیل داد و اسرائیل رسماً اعلام کرد که در حمله به ایران از آن استفاده خواهیم کرد.

آقای عاملی ادامه داد: آذربایجان همچنین اجازه داد که موساد برای تکمیل تجسس و جاسوسی خود از ایران در آذربایجان نمایندگی داشته باشد و اخیراً وزیر خارجه اسرائیل را به آذربایجان دعوت کرد و یک ماه دیگر از رئیس جمهور رژیم اسرائیل در آذربایجان استقبال خواهد کرد. اسرائیل نیز اعلام کرد که ما افتخار می کنیم که یک دولت مسلمان یعنی آذربایجان علی رغم مخالفت ایران سفارت خود را در اسرائیل باز کرد، ما افتخار می‌کنیم که آذربایجان در بیخ گوش ایران با ما همکاری استراتژیک علیه ایران دارد، ما افتخار می کنیم که آذربایجان اولین کشور دوست مسلمان اسرائیل در دنیاست، ما افتخار می کنیم و خوشحال هستیم که در آذربایجان در بیخ گوش ایران برای خود جای پایی پیدا کرده ایم.

وی گفت: اسرائیل همچنین اعلام کرد که فروش میلیاردها دلار سلاح به آذربایجان اقتصاد اسرائیل را کاملاً نجات داد اسرائیل سپس به یک مطلب بسیار خطرناک اعتراف می‌کند و می‌گوید دولت آذربایجان اجازه داده که ما نمایندگی موساد را در آذربایجان احداث و کارمندان خود را در آنجا مستقر کنیم تا عملیات تجسس ما از ایران کامل شود. همچنین آذربایجان به ما یعنی اسرائیل اجازه داده که یک فرودگاه بسیار مجهز نظامی در آذربایجان احداث کنیم تا بعد از حمله ما به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورتی که ایران به ما حمله کند ما از این فرودگاه ایران را بمباران کنیم.

وی اضافه کرد: اسرائیل همچنین اعلام کرد که در سال پیش موساد آرشیو هسته‌ای ایران را دزدید سپس با همکاری دولت آذربایجان آن را به آذربایجان منتقل سپس از آنجا به تل‌آویو انتقال داد ایران با تمام این اقدامات آذربایجان که خیانت صریح به ایران است مخالف است و آن را برخلاف سیاست حسن همجواری و دشمنی صریح با ایران می‌داند در این بین بعضی از سیاست مداران آذربایجان از اینکه این همه علیه ایران اقدام کرده‌اند از خوشحالی در پوست خود نمی گنجند و می‌گویند ایران را حسابی شکست دادیم. من چند کلمه می خواهم در این باره صحبت کنم که در این بین چه کسی شکسته است.

عاملی افزود: این مسئله کاملاً قطعی، مسلم و محرز است که اسرائیل بعد از جنگ جهانی اول درست شد یهودی‌ها کشور نداشتند اروپایی ها آنها را به فلسطین آوردند حکومت بریتانیا طی معاهده بالفور تاسیس وطن ملی برای ملت یهودی را اعلام کرد بعد از خون ریزی ۷۵ ساله اخیراً انگلیس اعلام کرد ما در تاسیس اسرائیل از اول اشتباه کردیم بنابراین اسرائیل قطعاً غاصب است پس هر کشور در اسرائیل سفارت باز کند هم غاصب را به رسمیت می‌شناسد و هم بدون اذن مالک آن سرزمین با تاسیس سفارت، خودش نیز غاصب می شود ما نه اسرائیل را به رسمیت شناختیم و نه به اشغال رسمیت دادیم و نه خود با باز کردن سفارت، اشغالگر شدیم و شما این کار را کردید حالا آیا ما شکستیم یا شما؟

وی ادامه داد: رژیمی که ۷۵ سال است مسلمان می کشد و تا حال هزاران مسلمان مرد، زن و بچه را کشته و ده‌ها نسل کشی وحشتناک از مسلمان ها به راه انداخته آیا با به آغوش گرفتن این دشمن غدار مسلمان ها که از تمام وجودش بوی خون می آید ما می شکنیم یا شما؟ رژیمی که در ماه رمضان امسال مسجد الاقصی را با سربازان خود تنجیس کرد آیا با به آغوش گرفتن او شما می شکنید یا ما؟ این هفته خود اسرائیل اعلام کرد که ما به طور طولانی ایران را به حمله تهدید کردیم ولی نتوانستیم حمله کنیم به همین جهت ما همانند سگی هستیم که فقط پارس می کنیم ولی قدرت حمله و گاز گرفتن نداریم آیا با به آغوش گرفتن رژیمی که خودش را سگ معرفی می‌کند شما می شکنید یا ما؟

خداوند فرموده: لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ با دشمن من و دشمن مسلمان ها رابطه برقرار نکنید با آنها پیمان نبندید با آنها معامله نکنید از آنها کمک نگیرید آنها را تکیه گاه خود و محرم اسرار خود قرار ندهید ما به این آیه عمل کردیم و به ندای خداوندی لبیک گفتیم اما شما آیه قرآن را زیر پا گذاشتید و دشمن خدا و دشمن مسلمان ها را در صدر کشور خود قرار دادید حالا آیا ما شکستیم یا شما؟

عاملی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در نهی مسلمانان از پیمان و دوستی با کفار خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن ۲۲ بار مسلمان ها را نهی کرده که با کفار و مشرکین و دشمنان خدا و مسلمان ها پیمان مودّت نبندند و تحت ولایت آنها در نیایند و آنها را محرم اسرار خود نگیرند و تولیت امور خود را به آنها ندهند و با صراحت به پیغمبر دستور داده که و لا تکن للخائینن خصیما کسانی که به مسلمان ها خیانت کردند از آنها حمایت نکنید خداوند خودش در ۲۲ آیه سیاست خارجی مسلمان ها را تعیین کرده است رسول خدا(ص) فرمودند:” القرآنُ شافعٌ مشفَّعٌ ، وماحِلٌ مصدَّقٌ ، من جَعلَه أمامَه قادَه إلی الجنَّهِ ، ومن جعلَه خَلفَ ظهرِه ساقَه إلی النَّارِ” (قرآن شفیعی است که شفاعتش پذیرفته می شود و شاهدی است که هر چه بگوید خداوند آن را تصدیق می کند هر کس آن را پیشوای خود کرد به بهشتش رهبری کند و هر کسی آن را پشت سر خود قرار دهد به دوزخش کشاند حالا طبق این حدیث آیا ما شکستیم یا شما؟

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با یزید بیعت نکرد آیا ذلیل شد یا عزیز؟ آیا شرف پیدا کرد یا ننگ و عار؟ امام حسین می گوید من با یزید و مثل یزید کار دارم یزید روزگار به تعبیر آقای مطهری اسرائیل خون ریز و خون خوار است ما راه امام حسین(ع) را انتخاب کردیم و با این رژیم بیعت نکردیم شما یزید زمان را نه تنها بیعت بلکه ولیّ خود گرفتید و به کشور خود دعوت کردید حالا آیا ما شکستیم یا شما؟

عاملی با بیان اینکه اسرائیل منفورترین دولت در میان ملت های مسلمان است و حتی یک نفر در کشورهای اسلامی پیدا نمی کنید که مسلمان باشد اما به اسرائیل لعنت نفرستد، خاطر نشان کرد: در جام جهانی قطر این مسئله کاملاً آشکار شد و جوانان مسلمان خبرنگاران اسرائیل را با اهانت تمام‌ طرد کردند به حدی که صدای رژیم اسرائیل درآمد شما که آغوش خود را به این رژیم منفور باز کردید نفرت تمام ملت های مسلمان را به سوی خودتان متوجه کردید حالا آیا شما شکستید یا ما؟ آیا در خبرگزاری‌های مهم عالم اسلام حضور دارید که ببینید چقدر به شما به خاطر ارتباط با اسرائیل سخن نامربوط می‌گویند حالا آیا شما شکستید یا ما ؟

وی اضافه کرد: اسرائیل اعلام کرده از آذربایجان تشکر می کنیم که از ما سلاح گرفته و نفت ما را تامین کرد؛ رسول خدا(ص) فرمود به بیت‌المقدس بروید و در آنجا نماز بخوانید و اگر نتوانستید بروید سوخت قندیل‌های مسجد الاقصی را تامین و ارسال کنید تا چراغ بیت المقدس خاموش نشود به اعتراف اسرائیل شما به جای قندیل‌های مسجد الاقصی سوخت قندیل های اشغالگران مسجد الاقصی را تامین کردید و ما نکردیم حالا که به فرمایش رسول خدا(ص) بی اعتنایی کردید و بر ضد آن عمل کردید و به همین جهت اسرائیل از شما تشکر می کند انصاف داشته باشید آیا شما شکستید یا ما؟

وی با تبیین نا امیدی اسرائیل بعد از توافق اخیر ایران و عربستان خاطر نشان کرد: اسرائیل بعد از توافق ایران و عربستان امید بزرگ خود یعنی عادی سازی روابط با عربستان را از دست داد و حالا می‌خواهد برای جبران آن با کشورهای ترک ایران را به محاصره در بیاورد و لذا وزیر خارجه خود را به آذربایجان و ترکمنستان فرستاد و اظهار خوشحالی کرد که عشق آباد ۲۷ کیلومتر با ایران فاصله دارد یعنی به راحتی می توانیم از ایران جاسوسی کرده و اوضاع امنیتی ایران را به هم بریزیم.

عاملی با تاکید بر نکته ای که باید مورد توجه دولت آذربایجان باشد، خاطر نشان کرد: حالا که آذربایجان تصمیم گرفته با اسرائیل همکاری استراتژیک علیه ایران داشته باشد و تصمیم گرفته فرودگاه نظامی در اختیار اسرائیل قرار دهد یک مطلب را حتماً دقت کند اگر کل آذربایجان برای اسرائیل فرودگاه شود، اگر کل آذربایجان پایگاه نظامی اسرائیل شود، اگر کل آذربایجان به نمایندگی موساد تبدیل شود، غیر از حسرت چیز دیگری دستشان نمی آید. همه این اقدامات روی آب نوشتن و در مشک سوراخ دمیدن است. آرزوی ما و فضیلت بزرگ رعایت مصالح کلان دو کشور دو ملت و منطقه توسط عقلای هر دو کشور است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها