۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
شروط تداوم ورود پول به بورس چیست؟

در برنامه زنگ پایان همراه با ساسان اله‌قلی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی شرایط روز بورس تهران و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان همراه با ساسان اله‌قلی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی شرایط روز بورس تهران و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم. وی در ابتدا به بررسی دلایل شادابی و رشد بازار سهام در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: به عنوان دلایل ایجاد روند فعلی می‌توان به تحولات در فضای سیاسی تحت تاثیر مذاکرات با عربستان اشاره کرد در کنار این موضوع ایجاد سامانه مبادله ارزی و فضای تورمی ادامه‌دار در اقتصاد کشور نیز نقش مهمی در رالی صعودی بورس داشته است. باید به این نکته توجه کرد که فصل مجامع به دلیل جذابیت ذاتی آن برای بورس یکی از دلایل دیگر است که در کنار حبابی شدن بازارهای موازی، پولها را به سمت بازار سرمایه هدایت کرده است و ادامه این روند در گرو ثبات در وضعیت موارد ذکر شده است.

وی همچنین توضیحاتی را در مورد مهم‌ترین ریسک‌های بازار داد و اعتقاد داشت: در حال حاضر ریسک اصلی تصمیمات دولت است و بررسی روند سال‌های گذشته نیز این موضوع را تایید می‌کند که کاهش دستکاری دولت در بازار سرمایه، مسیر را برای روند رو به رشد بورس هموار خواهد کرد. در بخش بازارهای جهانی به دلیل سیاست‌های کووید صفر چین، نگرانی خاصی برای بازار سهام وجود ندارد. وی همچنین ریسک افزایش نرخ بهره را کم دانست و عنوان کرد: به نظر می‌رسد نرخ فعلی بهره بدون ریسک اثر خود را در بازار گذاشته و این نرخ در وضعیت فعلی بورس منعکس شده است. از سوی دیگر با توجه به هدفگذاری رشد نقدینگی ۲۵ درصد توسط بانک مرکزی که نشان می‌دهد سال ۱۴۰۲ بدون تورم نخواهد بود به نظر می‌رسد جسارت دستکاری نرخ بهره در سیستم اقتصادی فعلی کشور وجود ندارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار