۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
پردرآمدترین مشاغل تکنولوژی در ایران کدامند؟

نگاهی به آمارهای منتشر شده از استارتاپ جاب ویژن درباره میزان دستمزدهای مشاغل مختلف در ایران نشان دهنده این است که مشاغل تکنولوژی در بخش بالایی هرم دستمزدی در ایران قرار دارند. 

فردای اقتصاد - نگاهی به آمارهای منتشر شده از استارتاپ جاب ویژن درباره میزان دستمزدهای مشاغل مختلف در ایران نشان دهنده این است که مشاغل تکنولوژی در بخش بالایی هرم دستمزدی در ایران قرار دارند. 

بر اساس این گزارش میزان دستمزد یک فرد ارشد در  زبان برنامه نویسی Go برابر با ۸۰ میلیون تومان در ماه است که از این نظر این شغل پردرآمدترین شغل تکنولوژی در ایران است. همچنین تحلیل‌گرداده و متخصص ارشد هوش مصنوعی با ۷۲ میلیون تومان، متخصص ارشد جاوا با ۶۴.۴ میلیون تومان و متخصص ارشد برنامه‌نویسی موبایل (اندروید) در رده‌های بعدی قرار دارند. 

در ادامه لیست پردرآمدترین مشاغل تکنولوژی برای متخصصان ارشد  برنامه‌نویسی Node js ، پایتون، C++ /C ،  دات‌نت، دیتابیس قرار دارند. 

در میان شغل‌های تکنولوژی در ایران که دارای بالاترین متوسط رشد حقوق نسبت به سال قبل هستند می‌توان به متخصصان موبایل کراس پلتفرم‌ها و برنامه‌نویسی موبایل (اندروید) اشاره کرد که نشان دهنده رشد میزان تقاضای دستمزد برای این گروه از متخصصان ارشد است. 

برنامه‌نویسان پایتون، ری‌اکت، جاوا، تحلیلگر داده و هوش مصنوعی هم بالاترین متوسط رشد حقوق را داشته‌اند. 

در بین مشاغلی که در سطح متوسط تخصصی دارای بالاترین حقوق هستند می‌توان به تحلیلگر داده و هوش مصنوعی با ۴۵ میلیون تومان، برنامه‌نویس Go با ۳۷.۵ میلیون تومان، جاوا با ۳۶.۵ میلیون تومان وپایتون با ۳۶ میلیون تومان جزو چهار شغل پردرآمد در این بخش هستند. 

اما بالاترین رشد متوسط رشد حقوق در سطح متوسط شغلی در تهران مربوط به شغل دیجیتال مارکتینگ و سئو است که نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۵۰ درصدی مواجه شده است. 

برنامه‌نویس پایتون ، #C و NET. ، برنامه‌نویسی موبایل (اندروید)، جاوا، تحلیلگر داده و هوش مصنوعی هم در رده‌های بعدی بالاترین میزان رشد حقوق در سطح متوسط شغلی در تهران را تشکیل می‌دهند. 

همچنین مقایسه میانه حقوق دریافتی مشاغل تکنولوژی و سایر مشاغل نشانگر این است که مشاغل تکنولوژی عمدتا در سطح دستمزدی بالاتر از سایر مشاغل قرار دارند هرچند برخی مشاغل تکنولوژی مانند برنامه‌نویسی پایه HTML و یا CMS در سطح پایین میانه حقوق و نزدیک به شغل تدریس و کارگر ساده قرار دارند. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار