۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
جزئیات توافق ۱۰ میلیون دلاری ایران و سوریه اعلام شد

وزیر حمل و نقل سوریه با اعلام افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر لاذقیه و طوطوس در سوریه از برنامه‌ریزی برای افزایش مبادلات و تردد دریایی ایران و سوریه تا۱۰میلیون تن کالا در سال خبر داد.

مهر: «مهرداد بذرپاش» رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی با اشاره به دیدارهای فشرده روز گذشته هیأت ایرانی با هیأت سوری به ریاست سامر خلیل رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی سوریه از توافق ۲ کشور برای ایجاد شرکت شهرهای صنعتی و تبادل مستقیم بین بانکی ۲ کشور خبر داد.

وی تصریح کرد: در مذاکرات روز گذشته بر گردشگری زیارتی و سیاحتی سالانه ۵۰ هزار نفر توافق شد و ایران در سه منطقه آزاد تجاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بذرپاش با اشاره به فعالیت در حوزه اقتصاد دریا محور بیان کرد: کالاها با کشتی کانتینری به کشور سوریه حمل می‌شود از این رو مقرر شد با افزایش ظرفیت و ارسال منظم، این بخش نیز رونق بگیرد.

مهرداد بذرپاش در این دیدار با استقبال از گسترش تردد دریایی ایران و سوریه به لزوم تکمیل زیرساخت‌های بندری سوریه نیز اشاره کرد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه بر توافق بین ۲ کشور برای فعال سازی مناطق آزاد و کاهش تعرفه ترانزیت خبر داد.

همچنین در این دیدار «زهیر خزیم»، وزیر حمل و نقل سوریه تصریح کرد: سوریه از خرید کشتی‌های جدید از شرکت‌های ایران استقبال می‌کند و قراردادهایی با سازندگان کشتی منعقد کرده است.

وزیر حمل و نقل سوریه افزود: خدمات فنی و مهندسی در حوزه ریلی و به خصوص تعمیرات ناوگان راه آهن اکنون با حضور شرکت‌های ایرانی در حال انجام است.

وی افزود: دریافت خدمات مهندسی در حوزه حمل و نقل هوایی نیز کمک شایانی به کشور سوریه کرده است و در آینده نیز با بهره گرفتن از تفاهم نامه‌های جدید به دنبال گسترش این فعالیت‌ها هستیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها