۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
چه کسی معاون وزارت صنعت را به قصد کشت مجروح کرد؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مردم ادامه داد: سخنران قبلی به ماجرای شرکتی اشاره کرد که ۳۰۰۰ میلیارد تومان گرانفروشی کرده و پرونده‌اش در تعزیرات مفتوح است. شرکتی که منافعش را در خطر دیده و حتی یکی از معاونان من را به قصد کشت مجروح کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که استیضاح حق مجلس شورای اسلامی است،گفت: من در اینجا به سوال‌های شما پاسخ می‌دهم اما این روزها تیتر می‌زنند که لابی‌های آمریکایی فاطمی امین؛ این تیترها را چه کسانی می‌زنند؟ چه کسانی پول خرج می‌کنند؟ و منافع چه کسانی به خطر افتاده است که می‌گویند تیغ و گیوتین استیضاح، مگر اینجا قتلگاه است؟ شما سوال‌هایی می‌پرسید و من هم پاسخ می‌دهم من در مقام اجرا هستم و شما هم در مقام نظارت. اگر پاسخ‌های من منطقی بود که رای می‌گیرم و اگر منطقی نبود کار را به سرباز بعدی می‌سپارم پس دیگر دو قطبی سازی چه معنایی دارد.

وی اضافه کرد: می‌گویند اگر وزیر افتاد، بُرد مجلس است و در غیر این صورت باخت مجلس؛ چه کسانی دنبال دو قطبی سازی هستند. دولت مردمی و مجلس انقلابی باید با هم مسائل را حل کنند. چه کسانی از دو قطبی سازی نفع می‌برند این تعبیرات زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مردم ادامه داد: سخنران قبلی به ماجرای شرکتی اشاره کرد که ۳۰۰۰ میلیارد تومان گرانفروشی کرده و پرونده‌اش در تعزیرات مفتوح است. شرکتی که منافعش را در خطر دیده و حتی یکی از معاونان من را به قصد کشت مجروح کرد. چه کسانی پشت این افراد هستند و بعد از او دفاع کرده و در شعبه جناحی حاضر شده و با دفاع این متخلف را بیرون آورده است. این همان اژدهای هفت سر است. من به شما اطمینان می‌دهم که با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مقابله می‌کنم و تاوان هم داده‌ام ولی مجلس پیگیری کند که این افراد چه کسانی هستند که حتی نیرو اجیر کرده تا با معاون من برخورد کنند؛ آقای آزادی‌خواه شما توضیح دهید وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره موضوع خودرو گفت مهم‌ترین مساله امروز بحث خودرو است بارها گفته‌ام که ما برای وضعیت خودرو یک برنامه چهار ساله داریم و اکنون در میانه راه هستیم. در همان ابتدا که مسئولیت را گرفتم دو راه پیش‌رو داشتم یا این‌که کوتاه بیایم و یا این‌که وارد میدان شده و مشکلات را حل کنم و من راه سخت را انتخاب کردم.

امشب شب اول قبر من است

منظور وزیر آزادی خواه نماینده همدان بود که پیش از این با اشاره به حوزه پشتیبانی و جلوگیری از ایجاد اختلال در فعالیت های نهادهای تولیدی، گفت: پرونده ای که مسائل شخصی در آن است که هیچ. شما ۴۲ واحد تولیدی که زیرمجموعه خودتان تأییدیه داده و استاندارد کیفیت آن را تأیید کرده و سازمان حمایت روی آن قیمت گذاشته و نیاز کشور را برآورده می کند با چه توجیهی ۳ هزار تن مواد وارد کردید که اسناد آن نیز موجود است. گِل به سر من که کارخانه آن که کارگر آن درآمد کمی از آن می گیرد به دلیل واردات بی رویه مستند به این اسناد تعطیل شده است بعد که به فاطمی امین که می گوییم می گویند آنها قصد سنگ اندازی دارند که جای تأسف دارد.

آزادیخواه در ادامه با بیان اینکه شما تعهد کردید روزانه عرضه خودرو داشته باشید، عنوان کرد: من راجع به شخص ایشان که متعهد و متخصص است حرفی ندارم بلکه راجع به تیم وی می گویم که کار را خراب کرده است. شهادت می دهم فاطمی امین یک سرباز است اما توان مدیریتی و تیم ضعیفی داشته و عملکرد ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان همچنین با بیان اینکه کاهش ۲۰ درصد بهای تمام شده خودرو تا پایان سال را قول دادید عنوان کرد: قیمت پراید را ببینید؟ چگونه رویتان می شود به مردم پاسخ دهید. در تلویزیون گفته شد منظورم از قیمت، قیمت تمام شده بود. این چه حرفی است. از ارتقای کیفی تولید خودروها گفته می شود، آیا کیفیت خودرو ارتقا داشته است؟ فرمایشات رهبری برای رونق تولید داخلی را داشتیم اما می بینیم ۳ هزار تن مواد وارد می شود.

وی در ادامه با اشاره به حوزه معدن که ضابطه مند نبوده است، اظهار داشت: بر اساس داده های موجود، در سطح کشور ۱۰ هزار و ۴۰۴ معدن دارای پروانه بهره برداری داریم و ۵ هزار و ۶۴۷ معدن فعال است. پس وزارت صمت چه می کند. به استناد جزء یک بند ط بند ۷ قانون بودجه، وزارت صمت باید مستندسازی کرده و مجوزهای بهره برداری معادن را مستند ارائه کند که در گزارش تفریغ ۶ ماهه ۱۴۰۱، وزارت صمت این کار را نکرده و ترک فعل صورت گرفته است.

آزادیخواه با اشاره به آمار ابراز کرد: خودروسازان بزرگ در سال ۱۴۰۰، ۶۷ هزار دستگاه بیش از آنچه تولید کرده اند به فروش رسانده اند یعنی من طلای زنم را فروخته ام، وام گرفته ام و از نان زن و بچه ام زده ام تا یک خودروی پراید برای خانواده بخرم. چون ساخت خودرو کمتر از تحویل بوده است گفته اند اول مهرماه به ما تحویل می دهند که شد آخر مهر. ده ها نامه فقط شخص من به حاجی حسینی دادم. آخر مهر به آخر دی، آخر بهمن، آخر اسفند و سال بعد رسید. این خانواده چه گناهی کرده است.

این متقاضی استیضاح وزیر صمت ادامه داد: امروز روز استیضاح آقای فاطمی امین نیست، امشب شب اول قبر من نوکر است. من چه پاسخی به خدا بدهم. من نمی توانم پاسخ مردم را بدهم. خدایا تو گواهی اگر نگاه پوپولیستی در صحبت هایم باشد، ما مدیون و بدهکار مردم هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۱۹ ماه زمان وزارت فاطمی امین، بازار ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: تفاوت قیمت ها در مهر ۱۴۰۰، ۱۰ تا ۸۰ درصد گران شده بود که در ۱۴۰۲ به ۴۹۰ برابر رسیده است. قدرت خرید مردم در دوران مدیریت شما نصف شده و دو برابر کمتر شده است.

آزادیخواه ادامه داد: مگر ما قانون ساماندهی صنعت خودرو را به وزیر صمت ندادیم پس چرا اجرا نشد؟ بعضی گفتند قانون ناقص بود. مگر زمان تدوین قانون نماینده دولت حضور ندارد پس چرا نگفت که جایی خلاء وجود دارد. برخی همکاران چیزی پخش کردند که نماینده انقلابی کسی است که جوزده نشود؛ یعنی چه که جوزده نشود. چرا از فرمایشات آقا مصادره می کنید. ایشان حتی فرموده است که گلایه مندم از دوستانی که مسئولان کالاهای اساسی خانگی و لوازم خانگی اند. ما از شما حمایت کرده و اسم آوردیم و شنیدیم که قیمت برخی اقلام دو برابر شده است.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: حضرت آقا فرمودند این همه حمایت از صنعت خودرو در کشور شد اما کیفیت خوب نیست و مردم ناراضی هستند که حق است چون این صنعت نتوانسته است رضایت مشتری را جلب کند.

وی درباره شایعه واگذاری خودرو به نمایندگان، ادامه داد: افتخار می کنم و می گویم نهادهای نظارتی و نمایندگان و مردم اگر هرگونه سوءاستفاده و رانتی از من سراغ دارید، مدیونید که اعلام نکنید. این فضاسازی ها به این مجلس انقلابی نمی چسبد. هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کند و بگوید که کدام نمایندگان این خودروها را گرفته اند و سره از ناسره مشخص شود که شک ندارم کسی چیزی نگرفته است.

آزادیخواه در ادامه با بیان اینکه دور قبل به رئیس جمهور کمک کردیم اما وعده ها عملی نشد، اظهار داشت: می گویند اگر به استیضاح وی رأی مثبت بدهیم، دولت فرد ضعیف تری را می آورد. این تحلیل درستی نیست اگر ما نماینده مردم باشیم به شخص ضعیف رأی اعتماد نمی دهیم. می گویند کار وزارتخانه عقب می افتد پس چرا وقتی خود رئیس جمهور ۳ وزیر را جابجا می کند، کار وزارتخانه عقب می افتد و فقط زمانی که مجلس برابر قانون، نظارت کند کار عقب می افتد؟ شما باید از حقوق خود به نفع مردم استفاده کنید و جواب مردم را بدهید.

وی با بیان اینکه می گویند چرا وزیر دیگری را استیضاح نمی کنید، خاطرنشان کرد: استیضاح وزرا با رأی استمزاجی است. امروز فاطمی امین را استیضاح می کنیم و اگر فردا تشخیص دهیم برای کمک به دولت و کشور، فرد دیگری را لازم باشد استیضاح می کنیم البته آخر دعوای ما استیضاح است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان می گویند مقصر بازار فاطمی امین نیست. پس چه کسی است؟ مقصر بازار لوازم خانگی و خودرو وزیر صمت نیست؟ پیشنهاد من این است که امروز از آرای خود شفاف فیلم گرفته و برای حوزه انتخابیه خود بفرستید و به مردم توضیح دهید که چه رأیی و به چه علت داده اید./

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها