۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
تکلیف تعطیلی شنبه‌ها چه زمانی روشن می‌شود؟

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی درباره طرح افزایش تعطیلات پایان هفته، با اشاره به پیشنهادهایی درباره تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، گفت: موضوع ما افزایش تعطیلات پایان هفته است تا سفر مدیریت زمانی و مکانی شود، فرقی نمی‌کند این تعطیلی پنجشنبه یا شنبه باشد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی درباره طرح افزایش تعطیلات پایان هفته، با اشاره به پیشنهادهایی درباره تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه، گفت: موضوع ما افزایش تعطیلات پایان هفته است تا سفر مدیریت زمانی و مکانی شود، فرقی نمی‌کند این تعطیلی پنجشنبه یا شنبه باشد.

مصطفی فاطمی به ایسنا گفت: طرحی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مدت‌ها پیگیر آن بود تعطیلی پنجشنبه‌ها و به عبارتی افزایش تعطیلات سراسری در پایان هفته تا دو روز بود. اکنون پیشنهادهایی درباره تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه مطرح شده که یقینا با رویکرد اقتصاد کلان و با توجه به معاملات و تجارت جهانی است، ما روی این موضوع دخالتی نداریم، ولی روی تعطیلات دو یا سه روز پایان هفته تاکید داریم و به جد پیگیر آن هستیم.

او افزود: در بیشتر کشورها تعطیلات پایان هفته سه‌روزه است و ما از آن شرایط خیلی فاصله داریم و عقب هستیم. قطعا افزایش تعطیلات پایان هفته نه تنها به جهش صنعت سفر گردشگری منجر می‌شود، بلکه به اقامتگاه‌ها و کسب‌وکارهای بومی کوچک در اطراف شهرهای بزرگ کمک می‌کند.

فاطمی درباره آخرین وضعیت این طرح گفت: طرح "دو روز تعطیلات پایان هفته" سال گذشته مصوبه دولت را گذراند و اکنون منتظر بررسی و رأی نمایندگان مجلس است که با توجه به مباحث صورت گرفته ظاهراً کلیت نمایندگان درباره افزایش تعطیلات پایان هفته بحث خاصی ندارند و بیشتر بحث بر سر روز آن است.

 ساماندهی تعطیلات با تعطیلی سراسری پنجشنبه‌ها در قالب لایحه دولت با عنوان اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری آذرماه سال گذشته به مجلس تحویل داده شد و اکنون درحالی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته که بحث بر سر تعطیلی سراسری شنبه به جای پنج‌شنبه مطرح شده است.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی چندی پیش در حساب کاربری شخصی خود در توئیتر نوشته بود: تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها و بهره‌مندی تمامی نیروهای کار اعم از دولتی و بخش ‌خصوصی، مطالبه بخشی از فعالان اقتصادی و مردم از مجلس است. با ارائه اصلاحیه‌ای بر لایحه دولت به کمیسیون اجتماعی، پیگیر هر دو مطالبه هستم. این امر به بهره‌وری، ارتباطات‌ بین‌المللی و عدالت، کمک خواهد کرد.»

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    با سلام همش حرفه کی اجرا میشود
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    کلا تعطیلش کنید

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها