۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
 ساختمان‌سازی در این شهرها متوقف شد

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود طرح دو فوریتی که برای رفع مشکل ایجاد شده در صدور پروانه‌های ساختمانی طراحی شده در اسرع وقت و با قید فوریت در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

ایسنا: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود طرح دو فوریتی که برای رفع مشکل ایجاد شده در صدور پروانه‌های ساختمانی طراحی شده در اسرع وقت و با قید فوریت در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.
محمدرضا پورابراهیمی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به موضوعی که امروز صبح در مجلس بحث شد و مشکلی که برای صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرهای کوچک ایجاد شده است طرحی آماده شده و در نوبت اعلام وصول است تا به صورت دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی بررسی شود. مردم در سراسر کشور به دلیل یک اشتباهی که در متن نهایی پیرامون نحوه محاسبه مبلغی که سازمان تامین اجتماعی بابت صدور پروانه ساختمانی در شهرهای کوچک باید دریافت کنند دچار مشکل شده‌اند. یک بی‌عدالتی در این حوزه رقم خورده است.

وی در ادامه اظهار کرد: انتظار می‌رود امروز با نظر هیات رئیسه این طرح اعلام وصول شود تا مشکل پیش آمده در صدور پروانه‌های ساختمانی بابت اخذ حق بیمه کارگران ساختمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی حل شود. در کلانشهرها تغییر چندانی ایجاد نشده است اما در شهرهای کوچک مبلغی که بابت صدور پروانه باید پرداخت شود رشد چشمگیری داشته است.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر بیان کرد: این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا در زمانی که نمایندگان به حوزه انتخابیه رفته‌اند با آنها پیرامون این موضوع مراجعه شده است. در مجلس شورای اسلامی طرحی ارائه شد که چهار الی شش درصد قیمت منطقه‌ای برای صدور پروانه ساختمانی به عنوان حق بیمه کارگران ساختمانی به تامین اجتماعی پرداخت شود اما منظور ما در قانون چهار الی شش درصد قیمت منطقه‌ای بود اما در نهایت چهار الی شش درصد حداقل حقوق و دستمزد لحاظ گردیده است، یعنی اگر برای ۱۰۰ مترمربع مردم بخواهند پروانه بگیرند حدود ۲۰ الی ۲۵ میلیون باید پرداخت کنند در حالی که قبلا این مبلغ دو الی سه میلیون تومان بود.

وی در ادامه اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و با اخذ نظر کمیسیون عمران و کمیسیون اجتماعی طرحی آماده شده و ان‌شاءالله امروز اعلام وصول می‌شود و فردا با قید فوریت اصلاح لازم صورت می‌گیرد تا مشکل ایجاد شده برای صدور پروانه‌های ساختمانی در شهرهای کوچک مرتفع شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها