۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
 شرایط بغرنج برنجکاران خبرساز شد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به مشکلات کشاورزان برنجکار گفت: قیمت آب کشاورزی ۳ برابر شده و نهاده ها نیز ۳ برابر شده است و برنج کشاورزان بدون خریدار مانده است و دولت که در سفرهای استانی قول های متعددی می دهد، در این بخش برای استان های شمالی کاری نکرده است.

خانه ملت: سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری با انتقاد از افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و هزینه کشت برنج و مشکلات کشاورزان استان های شمالی کشور گفت: فصل کشت برنج است و این محصول برای کشور استراتژیک است و امروز در شرایطی کار کشاورزان آغاز شده که آنها نگران آب کشاورزی خود هستند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: قیمت آب کشاورزی ۳ برابر شده و نهاده ها نیز ۳ برابر شده است و برنج کشاورزان بدون خریدار مانده است و دولت که در سفرهای استانی قول های متعددی می دهد، در این بخش برای استان های شمالی کاری نکرده است و به چه دلیل بیش از ۲  برابر واردات برنج انجام شده است و مشکل کشاورزان با این هزینه های کمرشکن رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: همه نمایندگان گیلان و استان های شمالی نگران هستند و دیگر استان هایی که در آنها برنج کشت می شود دچار مشکل هستند و اگر برنامه ریزی نشود، این محصول استراتژیک نابود خواهد شد. از رئیس مجلس می خواهم اقدامات انجام شده را به صورت علنی اعلام کرده و تیم تشکیل شده را مامور پیگیری موضوع نماید.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: مشکلات کشاورزان به ویژه در زمینه برنج از موضوعاتی است که در کشور وجود دارد و ما به صورت جدی آن را پیگیری می کنیم و این پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها