۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
سایپا یک خودروی جدید به بازار می‌دهد + جزئیات

مدیرعامل سایپا ضمن تشریح تحقق پروژه‌های تعریف شده در این گروه صنعتی، با بیان اینکه سایپا سال را با تولید ٢٢٠٠ دستگاه در روز آغاز کرده و به ٢۴۵٠ دستگاه در روز در سال جاری خواهد رساند؛ از کاهش ۵٠٠ درصدی مراجعات به نمایندگی برای خودروی شاهین و همچنین خرید بهترین خط تولید موتورهای یک تا ٢.۵ لیتری از چین در آینده نزدیک و عرضه آن به تمام خودروسازان کشور خبر داد.

 ایسنا: صبح امروز گروه خودروسازی سایپا در محل سایت مگاموتور، به مناسبت روز کارگر و در جهت گرامیداشت مقام شهدای کارگری و هفته کار و کارگر میزبان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرمانده بسیج کارگری و کارخانه‌های کشور و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های خودروساز و البته خانواده شهدا بود.

محمدعلی تیموری- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم ضمن اشاره به پروژه‌های تعریف شده در راستای توسعه صنعت و تولید، دستاوردهای این گروه خودروسازی در اجرای این پروژه‌ها را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم (دولت مردمی و عدالت) در سال ١۴٠١ بیش از پنج پروژه زیر ساخت تعریف شد که اولین پروژه این بود تولیدی که طی سال‌های اخیر به کمترین میزان خود رسیده بود، را افزایش دهیم.  سال گذشته تولید روزانه گروه سایپا ۲۰۵۰ دستگاه رسید و سال ۱۴۰۲ را با ۲۲۰۰ دستگاه در روز آغاز کرده و به ٢۴۵٠ دستگاه در روز در سال جاری خواهد رساند.  تحقق این ‌پروژه افزایش تولید مستلزم راه‌اندازی تعدادی از خطوط تولید بود که نیاز به نیروی کار هم داشت؛ در سال گذشته بیش از ٣٢٠٠ نفر کارگر و مهندس تنها در گروه سایپا برای افزایش تولید جذب شد.

تیموری خاطرنشان کرد: در سال ١۴٠١ با همتی که شکل گرفت، تنظیم قطعات و لوازم یدکی در بازار شکل گرفت؛ در دولت قبل سالانه ١٨٠٠ میلیارد تومان لوازم یدکی در بازار فروخته شده بود که این عدد در سال گذشته قریب به ۶٠٠٠ میلیاردتومان رسید. این بدین معناست که مردم و نمایندگان منتظر قطعه نماندند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا یادآور شد: در ١٠ بهمن سال ١۴٠٠، رهبر انقلاب بر اصلاح کیفیت خودروها تاکید کردند؛ براین اساس سال گذشته ٢۴٠ پروژه کیفیت در مجموعه قطعه‌سازی و زنجیره تامین شکل گرفت؛ به گونه‌ای که نوروز امسال هیچ نماینده، مشتری و امدادی در جاده‌ها معطل نماند. این نتیجه اجرای پروژه‌های کیفی بود. در برخی خودروها همچون شاهین، ۵٠٠ درصد مراجعه مردم به نمایندگی‌ها کاهش پیدا کرد.

وی ضمن گلایه از ارائه آمار اشتباه در مجلس از میزان تولید که اعلام می‌شود سایپا ٣۵٠ هزار دستگاه خودرو تولید شده است، از جامعه صنعتی کشور عذرخواهی و تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا شش خودروسازی را زیرمجموعه دارد که چهار خودروساز پارس‌خودرو، زامیاد، سایپادیزل و خود شرکت سایپا بورسی هستند (دو شرکت سایپا بن‌رو و سیتروئن بورسی نیستند) و آمار ارائه می‌شود؛ پس نمی‌توانیم آمار دروغ یا غلط ارائه دهیم. میزان عرضه سایپا در گذشته، طی شش سال پیش از آن سابقه نداشته است. در نیمه دوم سال گذشته، هیچ محصولی از گروه سایپا در چرخه قرعه‌کشی نبوده و با توجه به افزایش تیراژ تولید و عرضه توانست از قرعه‌کشی خارج شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسین IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    دیگه ازسر موتورپراید دست بردارید خسته شدیم شماچهل ساله فقط پیچ محکم میکنید وبعد میگید تولیدداخل فلان ماشین و....

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها