۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش داد

فدرال رزرو برای دهمین بار متوالی به افزایش نرخ بهره خود ادامه داد و این نرخ را به ۵.۲۵ درصد رساند.

فردای اقتصاد: دقایقی قبل بانک مرکزی ایالات متحده (فدرال رزرو) نرخ بهره خود را برای دهمین بار متوالی افزایش داد و این نرخ را با یک رشد ۰.۲۵ درصدی به ۵.۲۵ درصد رساند. این عدد از سال ۲۰۰۶ تاکنون تکرار نشده بود. بسیاری اعتقاد دارند که این افزایش، آخرین اقدام فدرال رزرو برای مبارزه با اژدهای تورم خواهد بود و پس از این احتمالا از ابتدای سال ۲۰۲۴، شاهد کاهش نرخ بهره خواهیم بود.

با این حال سخنان جرومی پاول، رئیس فدرال، در زمان اعلام نرخ بهره جدید، نشان از پایداری بانک مرکزی آمریکا برای رساندن تورم به هدف ۲ درصدی است. در این بیانیه عنوان شده است که فدرال رزرو همچنان به روند کاهشی ترازنامه خود ادامه خواهد داد. همچنین اشاره شده است که بازار کار همچنان قوی و نرخ تورم در سطوح بالایی قرار دارد که نشان می‌دهد احتمال اقدامات بیشتری نیز در آینده وجود دارد.

نکته جالب توجه بیانیه امشب این موضوع است که فدرال رزرو هیچگونه اشاره مستقیمی به توقف یا ادامه افزایش نرخ بهره نداشته است.  تیمیراوس عضو وال استریت ژورنال، در این رابطه عنوان کرد: در بیانیه کمیته FOMC به طور کلی از لحنی استفاده شد که مقامات در سال ۲۰۰۶ افزایش نرخ بهره خود را به نتیجه رساندند، بطوریکه هیچ وعده صریحی برای توقف افزایش نرخ داده نشد و چرخه انقباضی را نیز حفظ کردند.

از آنجا که بانک first republic آمریکا طی هفته گذشته ورشکسته شد و به نگرانی‌ها بابت احتمال ایجاد یک بحران بانکی و رکود اقتصادی همه‌گیر دامن زد،  پس از تصمیم فدرال رزرو آمریکا، معامله گران آتی اوراق قرضه آمریکا، احتمال کاهش نرخ در ماه سپتامبر را قیمت گذاری کردند.

بازارهای جهانی نیز که از صبح امروز به این موضوع واکنش نشان داده بوده و کاهش قیمت را تجربه می‌کردند، در زمان نگارش این گزارش نیز با همچنان با فشار فروش همراه هستند به طوری که نفت برنت به زیر ۷۳ دلار به ازای هر بشکه رسیده است، طلا حوالی ۲۰۱۰ دلار نوسان می‌کند و مس نیز در زیر مرز ۸۵۰۰ دلار قیمت می‌خورد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار