۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
چند افغانستانی در ایران پول درمی‌آورند؟

طرح تعیین وضعیت شغلی اتباع افغانستانی در ایران تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال تمدید شد.

تسنیم: ابتدای فروردین ماه سال جاری بود که محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار از ساماندهی اشتغال اتباع افغانستانی خبر داد و گفت:به موجب این طرح اقامت مجاز این افراد منوط به روشن‌ شدن وضعیت شغلی آنان خواهد بود و افراد شرکت‌کننده از مزایای قانونی این طرح برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی افزود: از ابتدای مهر ماه سال۱۴۰۱ تمام واحدهای اجرایی در استان‌ها موظف شدند درخواست‌های مرتبط با استفاده از خدمات اشتغال اتباع خارجی را صرفاً در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی ثبت و رسیدگی کنند.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه این طرح از ۹ اسفند ماه آغاز شده است و تا ۲۱اسفندماه حدود ۵۰۰ هزار نفر در آن شرکت کرده اند گفت: به نظر می رسد جامعه هدف حدود ۱۲۵۰ هزار نفر باشند که مهلت دارند تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۲ اطلاعات خود را در اختیار وزارت کار قرار دهند.

اکنون بر اساس اطلاعیه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اجرای طرح ملّی تعیین وضعیت شغلی اتباع افغانستانی از ۹ اسفندماه سال گذشته، بیش از ۶۵۰هزار نفر از اتباع مشمول در این طرح شرکت و نسبت به ثبت اطلاعات شغلی در سامانه اقدام کردند.

در این اطلاعیه آمده است با در نظر گرفتن اتمام زمان نوبت‌دهی به اتباع متقاضی شرکت در طرح و با توجه به استقبال و مشارکت حداکثری اتباع خارجی مذکور، مرحله نوبت‌دهی تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در ۱۵ استان کشور تمدید شد.

طبق اطلاعیه مذکور، افراد مشمول این طرح ملّی، مردان ۱۸تا ۶۰سال هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha