۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
مصرف بنزین باز هم رکورد زد/ زنگ خطر به صدا درآمد؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از رسیدن متوسط مصرف روزانه بنزین به ۱۱۰میلیون لیتر خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۲.۷درصدی داشته است.

تسنیم: علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اظهار داشت: مصرف بنزین در متوسط ۴۵ روز ابتدای سال به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسید که تقریباً ۱۲.۷ درصد نسبت به دوره مشابه از سال قبل افزایش مصرف داشتیم.

وی افزود: در ارتباط با نفت‌گاز، فروردین امسال ۹۹ میلیون لیتر در روز مصرف ثبت شده است و تقریباً با عددی که با فروردین ماه سال ۱۴۰۱ داشتیم برابری می‌کند، اما متوسط ۴۵ روز به ۱۰۲ میلیون لیتر در روز رسید و نزدیک به ۲.۷ درصد افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

نژادعلی ادامه داد: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با قدمت تقریباً صدساله در امر تأمین، توزیع و نگهداشت فراورده‌های نفتی ایران، ذخیره‌سازی و ارسال فراورده به مشتریان چه به‌صورت عمده و چه به‌صورت جزء در خدمت‌رسانی در این حوزه است.

وی گفت: ۳۷ منطقه عملیاتی در ۳۱ استان کشور داریم، که خود این ۳۷ منطقه هر کدام تعدادی نواحی تحت پوشش دارند و تقریباً ۲۳۰ ناحیه در حدود ۴۰۰ شهرستانی که در کل کشور داریم تحت پوشش دارند و بعضی از نواحی ما چند شهرستان را تحت پوشش سوخت‌رسانی قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی افزود: با توجه به حجم سوخت‌رسانی در کشور وسایل سوخت‌رسانی در این ارتباط برای شرکت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خیلی مهم است، نزدیک به ۲۵۰ میلیون لیتر فراورده را در طول روز جابه‌جا می‌کنیم و از مبادی تولید به انبارهای نفت از انبارهای نفت به مصرف‌کنندگان، و به‌صورت تدارکاتی از انبارهای نفت جهت ذخیره‌سازی در دیگر انبارها، این حجم سوخت‌رسانی می‌طلبد که برنامه‌هایی را در این ارتباط اندیشیده باشیم که بتوانیم به‌نحو احسن این کار را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ناوگان حمل‌ونقل زمینی بالغ بر ۱۳ هزار نفتکش و گازکش در این حوزه وظیفه حمل فراورده‌های نفتی را از نقاط مبدأ ما به مصرف‌کنندگان دارند و از انبارها به انبارها انجام می‌دهند.

نژادعلی اعلام کرد: حدود ۱۴ هزار کیلومتر خط لوله سراسری داریم که فراورده‌های نفتی را به مقصد جابه‌جا می‌کنند و در ارتباط با کشتی‌های سوخت‌رسان که بین مبادی دریایی حمل‌ونقل را انجام می‌دهند، بحث‌های مترتب با سوخت‌رسانی در حوزه‌های هوایی که نزدیک به ۵۶ مرکز سوخت‌رسانی هواپیمایی داریم و در فرودگاه‌های ما مستقر هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها