۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
واردات بنزین کلید خورد؟

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: از ابتدای امسال تا امروز متوسط مصرف ۱۰ درصد رشد داشته و بین ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف می شود که باتوجه به میزان تولید هم پوشانی دارد.

ایلنا: علی اکبر نژادعلی در نشست خبری  درباره واردات بنزین  گفت؛ تا امروز واردات بنزین نداشتیم ناترازی تولید و مصرف داریم یعنی در واقع میزان تولید و مصرف به هم نزدیک است،اما تاکنون منجر به این نشده که واردات داشته باشیم.

وی تاکید کرد: آنچه مشخص است سیر رشد مصرف بنزین غیرمنتظره است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه میزان مصرف سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰؛ ۲۱ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا امروز متوسط رشد مصرف ۱۰ درصد رشد داشته و بین ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف می شود که باتوجه به میزان تولید هم پوشانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما اعتقاد نداریم که چاره ای جز واردات نیست، خاطرنشان کرد:،باید مصرف بهینه و مدیریت شود.

نژادعلی گفت:،فرسودگی ناوگان حمل و نقل، تکنولوژی پایین و تولید بالای خودرو و همچنین فرسایش حاده ای منجر به افزایش مصرف شده است، ضمن اینکه قاچاق سوخت عدد مصرف و توزیع بنزین را بالا برده است.

وی در پاسخ به دیگر سوال درباره کیفیت بنزین تصریح کرد: اکنون بنزین توزیعی در کشور استاندارد لازم را دارد و به تک تک پالایشگاهها نیز ابلاغ شده و مجبورند مطابق آن عمل کنند و اگر خارج از استاندارد تولید کنند، با آنها برخورد می شود.

نژادعلی تاکید کرد: مشخصه های استاندارد توسط شرکت های پالایشی چک و اعلام می شود.

وی درباره افزایش قیمت بنزین بیان داشت: دولت و مجلس برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند، در قانون‌بودجه امسال هیچ تکلیفی برای افزایش قیمت بنزین و گازوییل و فراورده ها در نظر گرفته نشده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha