برنامه کامل بورسان ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

سنگین‌ترین ریزش بورس از آذر ۹۹

عظیم ثابت، کارشناس ارشد بازار سهام و حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل و مونا حاجی علی اصغر، مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه مالی کیان
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
سنگین‌ترین ریزش بورس از آذر ۹۹

بورس امروز پس از روند صعودی دو ماه اخیر خود، چهره‌ای متفاوت را به سهامداران نشان داد و شاید کمتر کسی انتظار چنین ریزش سنگینی را پیش بینی می‌کرد. با این حال اما صعودهای بدون توقف طی روزها و هفته‌های گذشته این نگرانی را در اهالی بازار سرمایه ایجاد کرده بود که شاید یک اصلاح نیز در انتظار بازار سهام باشد.

فردای اقتصاد: بورس امروز پس از روند صعودی دو ماه اخیر خود، چهره‌ای متفاوت را به سهامداران نشان داد و شاید کمتر کسی انتظار چنین ریزش سنگینی را پیش بینی می‌کرد. با این حال اما صعودهای بدون توقف طی روزها و هفته‌های گذشته این نگرانی را در اهالی بازار سرمایه ایجاد کرده بود که شاید یک اصلاح نیز در انتظار بازار سهام باشد. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری از همان ابتدا با فشار فروش نسبتا سنگینی کار خود را آغاز کرد و نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با یک کاهش ۳.۷۵ درصدی، بیش از ۹۵ هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داد و به محدوده ۲.۴۴ میلیون واحدی بازگشت. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز شرایط یکسانی را تجربه کرد و با ۳.۴۵ درصدی مواجه شد تا رنگ سرخی را در گروه‌ها و نمادهای بزرگ و کوچک بورس تهران شاهد باشیم. ارزش معاملات خرد سهام امروز نیز با ثبت عدد ۲۱۷۹۵ میلیارد تومانی، همچنان کانال بیش از ۲۰هزار میلیاردی را حفظ کرده اما خروج سنگین پول ۴۷۱۸ میلیارد تومانی که دومین خروج پول سنگین تاریخ بازار سرمایه بوده است، نشان می‌دهد که شدت ترس سهامداران در بازار امروز زیاد بوده است.

در بخش اول برنامه بورسان امروز همراه با عظیم ثابت، کارشناس ارشد بازار سهام به بررسی بازار سهام و پیش‌بینی روند آتی آن پرداختیم.

در بخش دوم برنامه نیز همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل، آخرین روند و تحولات بازار جهانی مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش انتهایی نیز میزبان مونا حاجی علی اصغر، مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه مالی کیان بودیم و ایشان جزئیات کاملی از پذیره‌نویسی صندوق تضمین کیان و همچنین سایر برنامه‌های آتی این شرکت ارائه دادند.

در همین رابطه بخوانید: بورس شبیه ۹۹ شد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • م.خداجو IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    با سلام و عرض ادب/ ضمن تشکر و خسته نباشید به مجموعه کیان به سرکار خانم مهندس حاجی علی اصغر بابت مدیریت خوب این مجموعه و مدیریت سرمایه تبریک عرض می کنم و بی صبرانه منتظر صندوق اهرمی کیان هستیم. طی چند ماه اخیر با خرید نمادهای تمشک و هموزن که در راس مدیریت انها خانمها هستند با خیال راحت سهامدار هستم.
  • فعال بورسی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    اکثر سهام در تایم فریم هفتگی به حالت اشباع رشدی رسیده بودند و بدیهی است در این شرایط کسانی که در سودهای بالای صد درصدی هستند بخشی را نقد کنند. چیز عجیبی نیست. بنده خودم حداقل یک هفته است که انتظار ریزش داشتم.
  • علاقمند به اقتصاد IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    در اسلایدی که آقای طحانی در دقیقه حدود 12 برنامه نشان میدن، نرخ‌های دلار مبادلاتی در بورس کالا با آنچه خانم علیجانی در برنامه دیروز گفتن، متفاوته. علتش رو میشه توضیح بدید؟
  • مهدی نادری IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    با سلام،لطفا حال که مرتب ریزش و اصلاح بازار را گوشزد می کنید ،این را هم بگید در شاخص دو و نیم میلیونی هنوز بیش از دویست نماد هست که بیش از سی ،چهل درصد و عمدتا بیش از پنجاه درصد از سقف سال ۹۹ ی شان پایین تر هستند...