۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
نگاهی به چشم‌انداز بورس پس از ریزش سنگین

در بورسان دوشنبه همراه با امین سهل‌البیع، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی روند این روزهای بورس تهران و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

فردای اقتصاد: در بورسان دوشنبه همراه با امین سهل‌البیع، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی روند این روزهای بورس تهران و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم. سهل‌البیع در ابتدای سخنان خود به دلایل ریزش‌ دو روز اخیر بازار پرداخت و اعتقاد داشت که روند هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که حقوقی‌های بازار و بازارگردان‌ها اغلب در سمت فروشنده ظاهر شده بودند که البته در زمان کاهش قیمت‌ها نیز اجازه ریزش را به بازار نمی‌دادند اما در ادامه با تشدید این روند شاهد رشد هیجان منفی در بازار و ایجاد یک پنیک در بازار شدیم و شرایط به شکل کنونی تبدیل شد.

 سهل‌البیع در رابطه با این سوال که آیا بازار این روزها نشان از شروع یک ریزش است یا اصلاحی موقف خواهد بود، عنوان کرد که برای پاسخ به این سوال بهتر است که به مسائل بنیادی اقتصاد کشور توجه کرد. او افزود که روند اقتصادی کشور شرایط مساعدی را مخابره نمی‌کند، دولت همچنان با کسری بودجه مواجه است، نرخ دلار در محدوده‌های بالایی قرار دارد، تورم به سطوح بالایی رسیده است و... و. او افزود این شرایط زمانی تشدید می‌شود که چشم‌انداز مناسبی نیز برای این مسائل دیده نمی‌شود و این سیگنال را به بازارها خواهد داد که در ادامه نیز همچنان شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود، بنابراین می‌توان چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت بورس تهران را صعودی قلمداد کرد.

 وی در رابطه با مدت زمان اصلاح کنونی نیز عنوان کرد که پیش بینی بازار سهام در کوتاه‌مدت بسیار کار سختی است اما با توجه به شرایط ایجاد شده و فاز منفی حاکم بر بازار، احتمالا به مرور در اواخر هفته شاهد بهبود معاملات باشیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار