برنامه کامل بورسان ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

دوشنبه سرخ بورس با ثبت سومین ریزش تاریخی

حمید اسدی، حقوقدان بازار سرمایه و امین سهل‌البیع، کارشناس بازار سرمایه و امیرعلی موسی‌خانی، مشاور ارشد مالی و اقتصادی
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
دوشنبه سرخ بورس با ثبت سومین ریزش تاریخی

بورس امروز در ادامه عرضه‌های سنگین روز گذشته، روز سخت‌تری را پشت سر گذاشت و از منظر ریزشی، یک رکورد را در تاریخ بازار سرمایه به ثبت رساند.

فردای اقتصاد: بورس امروز در ادامه عرضه‌های سنگین روز گذشته، روز سخت‌تری را پشت سر گذاشت و از منظر ریزشی، یک رکورد را در تاریخ بازار سرمایه به ثبت رساند. اگرچه در رابطه با ریزش دو روز اخیر نمی‌توان دلیلی از جنبه سیاسی و اقتصادی عنوان کرد اما شرایط ایجاد شده طی دو ماه گذشته همواره این نگرانی را ایجاد کرده بود که شاید عمق موج اصلاحی پس از روزهای صعودی، عمیق باشد. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با کاهش سنگین ۵.۱۵ درصدی معادل ۱۲۶هزار واحدی مواجه شد و در محدوده ۲.۳۱۴ میلیون واحدی قرار گرفت. این مقدار ریزش درصدی در تاریخ بازار سرمایه، رتبه سوم را به خود اختصاص داد. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز شرایط نسبتا یکسانی را سپری کرد و با افت ۴.۴ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام در بازار امروز با افت چشمگیری نسبت به روزهای گذشته همراه شد و عدد ۱۳۹۷۴ میلیارد تومان را به ثبت رساند که عمده دلیل آن، قفل شدن اکثر نمادها در صف فروش و عدم جمع‌آوری آن‌ها بود. در سمت دیگر اما خروج پول سنگین همچنان ادامه داشت و امروز نیز شاهد خروج پول ۴۳۸۰ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

در بخش اول برنامه امروز همراه با حمید اسدی، حقوقدان بازار سرمایه، به بررسی قانون توقف معاملات بازار سهام با ریزش ۵ درصدی پرداختیم.

در بخش دوم برنامه همراه با امین سهل‌البیع، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی روند این روزهای بورس تهران و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم.

در بخش سوم برنامه نیز همراه با امیرعلی موسی‌خانی، مشاور ارشد مالی و اقتصادی، به بررسی تفاوت نگاه به بورس در ایران و جهان پرداختیم.

در همین رابطه بخوانید: بورس شبیه ۹۹ شد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • حسین IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    سلام با تشکر از برنامه خوبتون لطفا ویدئو پلیر سایت جوری طراحی بشه که شخص امکان تعیین کیفیت مد نظر خودش(1080و720و480) رو داشته باشه مثل سایت آپارات
  • بهنام IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    با سلام ویدیو قطع ووصل میشه
  • فعال بورسی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    جالبه خیلی سهام تا به اینجا حداقل صد درصد رشد کرده اند و الان که دو روز بازار منفی شده و حداکثر 15 درصد افت کرده صدای بورسی ها درومده. از یک طرف می گن اصلاح برای بازار لازمه از طرف دیگه طاقت یک منفی ندارند. از یک طرف می گن دامنه باز باشه از یه طرف وقتی شاخص چند هزار تا منفی می خوره شاکی می شن.
  • فعال بورسی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    وقتی اینترنت مشکل دارد چرا تلفنی تماس نمی گیرید. این بنده خدا که نمودار یا فایلی ارائه نمی کنند که حتما نیاز به تصویر باشد. اینطور هم اعصاب ما خراب می شود هم اعصاب خودتون و وقت برنامه هم تلف می شه.
  • م.خداجو IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    باسلام و درود/ در روزهای گذشته معمولا مجری برنامه از مهمان در خصوص وضعیت سبدشون سوال می کردند و همشون می گفتند فول سهم و فول اعتبار که بطور قطع وضعیت اینطور نبوده و در حال نقد کردن و سیو سود بودند، چون جناب مهندس طحانی چند روزه دارند هشدار میدن و سربسته میگفتند سیو سود کنید، ولی باز هم رکب خوردیم.
  • رضاجعفری IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    وقتی دولت بجای کمک به گسترش و سودآوری بیشتر شرکت ها که نهایتا خود نیز سود خوبی از سودسازی شرکت خواهد برد ، متاسفانه به فکر تامین مالی نه از سودسازی و رشد تولیدی و خدماتی شرکت بلکه به فکر بدست آوردن سود با خرید و فروش سهام است. این نوع نگاه دولت ضربه شدیدی به بورس مخصوصا در 5 سال اخیر زده است .
  • 2m1400 IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    نکته ای که من در این تست به آن رسیدم این است که هوش هیجانی سهامداران خرد هنوز آمادگی باز کردن بیشتر دامنه را پیدا نکرده اند که برخی در برنامه دنبال آن بودند و من این تصور را از قبل داشتم و منتظر تایید آن بودم. از طرفی هم باید گفت برخی نماد های با بنیاد می توانند دامنه آنها را ارتقاع داد چرا که
  • 2m1400 IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
    از طرفی هم باید گفت برخی نماد های با بنیاد می توانند دامنه آنها را ارتقاع داد چرا که دیدید حتی پایانی منفی آنها پر نشد. امیدوارم در این زمینه هم فکری به حال این نماد ها بشود. ما که پرتفوی ما صف خرید بود و هیچ پایانی هم به آن اضافه نشد. علی برکت ا...